Corpul de control de la Transporturi, in "vizita" la TAROM. "Nu ne mai permitem sa continuam asa"
Corpul de control al ministrului Transporturilor se afla la TAROM, pentru a analiza, in afara de aspectele tehnice, si motivele pentru care, in ultimele zile, au fost consemnate intarzieri chiar si de 2-3 ore pentru fiecare aeronava, transmite Agerpres.
"In ultimii sapte ani, compania TAROM a inregistrat, cu anumite variatii, pierderi continue. In acest moment, aceste probleme care sunt generalizate in companie au ajuns intr-o faza care nu ne mai permite sa continuam asa. Cu totii cunoastem ca flota TAROM este invechita, avem 23 de aeronave care sunt eterogene, sunt trei marci diferite de aeronave, fiecare din aceasta marca avand doua sau trei tipuri de aeronave. Aceasta situatie creeaza dificultati foarte mari la intretinere, la operare, practic nefiind zi in care aceasta companie sa nu inregistreze intarzieri (...) ea nu mai poate continua asa. In acest moment, corpul de control se afla la TAROM, pentru a analiza, in afara de aspectele tehnice, si aspectele care in ultimele zile au generat intarzieri chiar si de 2-3 ore pentru fiecare aeronava", a spus el.
De asemenea, seful de la Transporturi a precizat ca a solicitat conducerii TAROM sa prezinte pe termen scurt un plan pentru remedierea situatiei.
"Am cerut conducerii companiei ca, in cel mai scurt timp, sa ne prezinte un plan de actiune pe termen scurt pentru remedierea acestor probleme, in timp ce, din cauza problemelor sistemice care se manifesta acolo, a fost demarata o procedura de achizitie de consultanta pentru restructurare. Aceasta restructurare s-a mai facut in trecut la TAROM si ea a avut, pentru primii ani in care compania s-a tinut de acest plan, rezultate foarte bune. Deci, actionam pe doua planuri. Cel pe termen mediu si lung este restructurarea cu un consultant specialist", a explicat Costescu.
Potrivit acestuia, pana la jumatatea anului, strategia propusa de consultant va fi aprobata de actionari, urmand ca in partea a doua a lui 2016 aceasta sa intre in implementare.
"Este vorba despre regandirea modelului de business al TAROM. in momentul acesta, cu ce zboara TAROM nu este adecvat zonei geografice in care ne aflam, nu este adecvat resurselor pe care le are si clientilor pe care ii urmarim. Numai dupa redefinirea acestui model de business am putea trece in faza urmatoare, in faza de regandire si restructurare a flotei, dimensionarea acesteia, de aici decurgand, practic, si noua reorganizare pe care o asteptam de la TAROM. Consider ca TAROM este una dintre companiile nationale reprezentative si cred in revigorarea acesteia, cu atat mai mult cu cat personal consider ca poate fi facuta competitiva'', a precizat ministrul.
Dan Costescu a amintit ca TAROM este o companie condusa pe principiul guvernantei corporative, iar Consiliul de Administratie si managerul general sunt alesi dupa OUG 109.
Prima intalnire din cadrul vizitei premierului Dacian Ciolos la Bruxelles cu prim-vicepresedintele Comisiei Europene Frans Timmermans s-a amanat luni cu aproximativ doua ore, intrucat aeronava TAROM cu care s-a deplasat prim-ministrul roman a intarziat.