Contractul pentru ultimele tronsoane ale drumului expres Piteşti-Craiova, semnat miercuri
La 12 ani de la primele discuţii despre o şosea de mare viteză care să lege Craiova de Capitală, prin Piteşti, autorităţile fac în sfârşit paşi importanţi pentru realizarea lucrării de infrastructură.
Premierul a semnat astăzi contractul pentru ultimele tronsoane ale drumului expres Piteşti-Craiova. Aşa-numita „Autostradă Ford” este cerută de ani buni de constructorul de maşini.
Pe şantierul unuia dintre cele mai aşteptate drumuri din România se lucrează de zori. Este vorba de tronsoanele 1 şi 2 ale drumului Expres Craiova-Pitești, cerut de multă vreme de constructorul de maşini. Lucrările ar trebui să fie gata până la sfârşitul anului viitor.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Bratu Bogdan Laurenţiu, director al DRDP Craiova: „Nu avem întârzieri, suntem peste grafic cu lucrările. Stadiul fizic îl avem undeva la 36%. Avem un progres financiar de 19.59% pe lotul 1, pe lotul 2 - 17%, în iarna lui 2021, în decembrie, vor fi finalizate aceste două loturi de drum expres”.
Dar asta înseamnă doar jumătate din drumul expres pe care autorităţile s-au angajat să îl construiască.
În total, este vorba de 120 de km de şosea de viteză, construiţi din bani europeni. Dacă pentru primele tronsoane, care numără 56 de kilometri, lucrurile sunt lămurite, întrebări apar pentru restul lucrării. Abia acum autorităţile au semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor 3 şi 4.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor: „Faptul că astăzi semnăm contractele pentru cele două loturi, aproximativ 63 de km, şi închidem, practic, acest obiectiv, reprezintă o realizare”.
O realizare începută pe vremea când ministru al Transporturilor era actualul premier al României. Ludovic Orban spune însă că de vină pentru nenumăratele tergiversări au fost guvernele precedente. În plus, le transmite celor responsabili de noua lucrare că îi va monitoriza.
Ludovic Orban: „Eu aşa ceva n-am văzut, un asemenea boicot, îl consider inacceptabil. Le transmit clar un mesaj că dacă au venit în România şi dacă îşi imaginează că aşa vor să aibă lucrări în România, pe calea pe care au pornit, nu vor face altceva decât să-şi ostilizeze întreg Guvernul şi toate instituţiile şi mai ales populaţia ţării”.
Între timp, cei care au nevoie să circule pe aceste rute spun că traficul este un coşmar.
Șofer la popas: „Se circulă foarte greu, bară la bară. Sunt anumite porţiuni unde asfaltul e foarte bun, dar anumite porţiuni de nu este asfaltat, sunt curbe multe, maşini foarte multe”.
Reporter: „Arată ca un drum European acum?”
Șofer: „Acum nu”.
Tronsoanele pentru care s-a semnat astăzi ar trebui să fie gata în trei ani.