Constatare șocantă: absolvenți de facultate care nu știu nici măcar tabla înmulțirii. ”Există calculatoare pentru asta”
Există în România absolvenți de facultate, cu diplomă de licență, care nu știu nici măcar tabla înmulțirii sau care sunt vecinii României.
Unii absolvenți ai Universității ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași nu au cunoștințe minime, care țin de începuturile școlii primare, precum tabla înmulțirii, în timp ce alții, licențiați în Geografie la aceeați instituție nu știu care sunt vecinii României, scrie Ziarul de Iași.
Constatarea a fost făcută de Laviniu Lăcustă, lider de sindicat în învățământul ieșean, în timpul unor interviuri de angajare.
Una din candidatele care nu știa nici măcar tabla înmulțirii s-a arătat chiar deranjată de faptul că i s-a reproșat acest lucru, spunând că ”există calculatoare” pentru așa ceva.
”Am participat astăzi la câteva interviuri pentru angajarea unei persoane pe un post de casier la CAR-ul sindicatului. Au fost prezente șase persoane majoritatea absolvenți de Universități de stat din Iași. Spre surprinderea noastră - a celor trei care am luat parte la interviuri - candidații aveau grave probleme în cunoașterea tablei înmulțirii. Întrebări ,,dificile" de genul 6x9 sau 4x6 se lăsau cu răspunsuri greșite sau chiar fără replică. Una dintre candidate ne-a replicat nervoasă că ,,există calculatoare" pentru acest tip de operațiuni”, a scris liderul de sindicat pe pagina sa de Facebok.
”Există altfel de ”malformații” și la medicină”
”Am retrăit cu neplăcere maximă un alt concurs pentru angajarea unor absolvenți de Geografia Turismului de la aceeași Universitate acum 4-5 ani: 10-12 absolvenți nu au reușit să precizeze vecinii României, cel mai înalt vârf montan din țară sau capitala Turciei. Vorbesc de ,,licențiați care nu știu să răspundă la întrebări de clasa a II- a (tabla înmulțirii) sau a IV-a (Geografia României). Cum este posibil să avem astfel de ,,absolvenți" cu Diplomă?”, a mai spus acesta.
Potrivit spuselor sale, există și ”alte ,,malformații" ieșite din facultățile tehnice și chiar de la medicină. Pe lângă absolvenții merituoși se strecoară din ce în ce mai multe rebuturi ce par să devină reprezentative. Disoluția autorității școlii/facultăților în fața elevilor/studenților se reflectă perfect în calitatea îndoielnică a noilor generații de absolvenți. Nu este departe momentul în care 2+2×2 va fi egal cu 8. Așa cum mi s-a spus cu multă convingere și siguranță astăzi...”.