Drumul românilor spre Vest blochează autostrăzile din România. Un singur muncitor pe șantiere

×
Codul embed a fost copiat

Autostrăzile României se construiesc în ritm de melc pentru că şantierele sunt practic pustii.

A aflat acest lucru şi ministrul Transporturilor, care a făcut câteva controale. Unii constructori se plâng însă că nu mai găsesc muncitori pentru că aceştia pleacă în Vest, unde au salarii cel puţin duble.

"Problema este că nu vor să le majoreze lefurile'', susţin autorităţile, asta în condiţiile în care un kilometru de autostrada la noi este mai scump decât în toată Uniunea Europeană.

Pe un pod al primei autostrăzi urbane din România am filmat un singur muncitor. Între timp, în alt capăt al şantierului, operatorul unui utilaj aştepta nervos camioanele cu balast care întârziau să apară.

Ministrul Transporturilor a văzut şi el cum stau lucrurile.

Citește și
autostrazi
Firmele de constructii fura pana si la vopseaua marcajelor rutiere. "Riscul de accidente rutiere in Romania este de 200%"
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Lucian Șova, ministrul Transporturilor: "Lucrurile stagnează, ceea ce mă îngrijorează cel mai mult. La autostrada A3 mobilizarea este ca şi nulă. Dacă în câteva săptămâni lucrurile nu se schimbă, probabil vom rezilia şi acest contract"

Lucrările vor fi continuate de stat. Constructorul susţine însă că ritmul este bun.

Nikos Resvanis, reprezentantul constructorului: "Lucrările sunt programate şi planificate astfel încât să se finalizeze în 2018.
Reporter: "În august?"
Nikos Resvanis, reprezentantul constructorului: "Categoric în 2018."

Pe lângă lipsa forţei de muncă, prima autostradă urbană din România are şi probleme cu stâlpii de înaltă tensiune. Constructorii au cerut în repetate rânduri să fie mutaţi, însă nu s-a întâmplat nimic. Stâlpii stau pe loc, la fel şi lucrările pe autostrada din dreptul lor.

Ministrul Transporturilor a promis rezolvarea problemei şi susţine că firmele nu găsesc muncitori pentru că le dau bani puţini.

Lucian Sova, ministrul Transporturilor: "Kilometrul de autostradă costă uneori mai mult decât în alte ţări unde preţul forţei de muncă este mai mare, dar cu toate acestea, se pare că muncitorii din România nu sunt plătiţi la standardele corespunzătoare."

În vest, un kilometru de autostradă costă 5 milioane de euro, iar un muncitor are un salariu de 2 mii de euro. Ai noştri încă visează la 2 mii de lei.

Specialiştii în resurse umane susţin că firmele greşesc dacă mai consideră România o ţară cu muncitori ieftini. Aceştia vor pleca în străinătate pe posturi similare.

Reporter: "Și, ca să crească salariul ar trebui să taie din profit?
Elena Antoneac, expert în resurse: "Cu siguranţă, de undeva se reduce, din profit."

Pe de altă parte, constructorii se plâng ca productivitatea românilor este de două ori mai mică decât în Vest.

În plus, în afară camerelor, vorbesc de corupţia care le pune beţe în roate. Potrivit ministerului Transporturilor, din cele zece şantiere importante doar pe Lugoj Deva sunt destui lucrători.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Record de viteză pe autostrada Deva-Nădlac, stabilit de un cetățean german
Record de viteză pe autostrada Deva-Nădlac, stabilit de un cetățean german

Poliţiştii Brigăzii Autostrăzi şi Misiuni Speciale a Poliției Române au depistat, săptămâna trecută, 76 de persoane care conduceau cu viteze de peste 180 km/h, pe autostrăzi.

Firmele de constructii fura pana si la vopseaua marcajelor rutiere.
Firmele de constructii fura pana si la vopseaua marcajelor rutiere. "Riscul de accidente rutiere in Romania este de 200%"

În România, se fură până şi la marcajele rutiere. În loc să fie trasate pe o lăţime de 15 cm, aşa cum prevede legislaţia internaţională, ai noştri fac liniile continue mai înguste. Urmăriţi un material, din cadrul campaniei: ″Inspectorul Pro″⁣.

Doi morți, după ce un avion de mici dimensiuni s-a prăbuşit în Franța
Doi morți, după ce un avion de mici dimensiuni s-a prăbuşit în Franța

Un avion cu două motoare s-a prăbuşit sâmbătă pe banda de oprire de urgenţă a unei autostrăzi din centrul Franţei, provocând moartea celor două persoane aflate la bord, relatează AFP.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.