Christian Heinzmann a fost revocat din functie de conducerea TAROM. Cine a fost numit director interimar

×
Codul embed a fost copiat

Directorul general al Tarom, Christian Heinzmann, dar si Tiberiu Ticlea, unul din membrii Consiliului de Administratie, au fost revocati luni seara din functie.

Deciziile au fost luate in urma unei sedinte, in cadrul careia Consiliul de Administratie a analizat activitatea de management. Inca de saptamana trecuta, si ministrul Transporturilor a cerut o investigatie serioasa in cadrul companiei. Potrivit raportului Corpului de Control, numai in ultimii doi ani, TAROM a platit cel putin un milion de dolari despagubiri din cauza intarzierilor si anularilor repetate a curselor. Potrivit news.ro fostul director financiar Gabriel Stoe a  fost numit director interimar.

"Consiliul de Administratie m-a informat, analizand raportul de la Autoritatea Aeronautica, ca au constatat suspendarea directorului general din functia de accountable manager, ceea ce inseamna, practic, managerul responsabil. Dupa regulile aviatiei, acest manager trebuia sa asigure resursele financiare si pe cele de personal pentru indeplinirea misiunii companiei. Termenul pe care l-a dat Autoritatea Aeronautica este 22 (martie - n. r.). Deci, pana atunci, directorul general inca detine aceasta functie, dar, cu aceasta data, cu data de 22, nu va mai putea sa o indeplineasca", a anuntat, vineri, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, intr-o conferinta de presa, relateaza Agerpres.

Ministrul a mai anuntat ca luni se va intruni Consiliul de Administratie in regim de urgenta si va lua o decizie cu privire la viitorul companiei TAROM.  "Am solicitat lamuriri CA privind pasii urmatori. Ei mi-au comunicat ca se vor intalni in regim de urgenta. Si-au propus ca lunea viitoare, deci in 3 zile, sa se intalneasca si sa ia o decizie finala asupra viitorului acestei companii, pentru ca aceste masuri trebuie luate cat mai rapid, avand in vedere ca suntem deja in luna a treia si pana la finele anului va trebui sa iesim cu un rezultat financiar corespunzator", a spus Costescu, vinerea trecuta.

Seful de la Transporturi a facut referire, in conferinta de presa, la o parte dintre deficientele constatate, precum nerealizarea bugetului de venituri si cheltuieli, dar si problemele identificate la nivel de resurse umane, unde 25% din personalul tehnic a avut concedii medicale in 2015, ceea ce insumeaza un numar de 1.500 de zile.

Citește și
TAROM
Managerul belgian al Tarom, Christian Heinzmann, a fost suspendat din functie. Acuzatiile facute de ministrul Dan Costescu
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

"In loc sa aiba 8 milioane (lei - n. r.) pierderi la sfarsitul anului trecut, asa cum isi asumasera prin contracte si prin planul de management, au avut 41 de milioane. Este inadmisibil in conditiile in care pe piata europeana pretul kerosenului a scazut anul trecut in mod spectaculos, creand un avantaj - dupa cum a fost documentat - de 80 de milioane de lei. Cu alte cuvinte, in acest moment, daca nu am fi avut acest avantaj, am fi avut un dezastru, o pierdere de 120 de milioane. Oricum, nu este foarte bine ca in loc de 8 milioane sa fie 41 de milioane pierdere. Mai sunt si aspectele care au fost constatate si transmise mie si de Corpul de Control, dar si de analiza CA. Este vorba despre problemele la nivelul resurselor umane. Peste 25% din personalul tehnic de la TAROM a inregistrat concedii medicale. Este o cifra pe care nu am vazut-o in nicio companie de stat sau privata, din cate am analizat pana in prezent. Este vorba despre 1.500 de zile in care acest personal a fost in concediu medical. Va dati seama si pentru partea de ore suplimentare ce inseamna toata aceasta indisciplina la nivelul resurselor umane. Acest lucru nu poate continua", a subliniat Dan Costescu.

Intrebat de jurnalisti despre nivelul salariului pe care il primeste directorul general al TAROM, ministrul Transporturilor a spus ca este vorba despre circa 14.000 de euro.
"Salariul dansului (al lui Christian Heinzmann - n. r.) este de circa 14.000 de euro. Sunt foarte multi bani si am fi asteptat rezultate pe masura. Ne va spune Consiliul de Administratie daca asteptarile acestea au fost justificate sau nu", a punctat Dan Costescu.

Potrivit raportului Corpului de Control al ministrului Transporturilor, publicat luni, compania TAROM a inregistrat, in ultimii doi ani, mai multe deficiente tehnice si administrative, care au determinat un numar foarte mare de curse anulate sau intarziate, cu consecinte negative asupra bugetului companiei, constand inclusiv in plata unor despagubiri in valoare de aproximativ un milion de dolari.

Principalele deficiente constatate sunt: nerealizarea indicatorilor prevazuti in Bugetul de Venituri si Cheltuieli aprobat pentru anii 2014, 2015, in sensul inregistrarii unor pierderi mai mari fata de nivelul estimat, nerespectarea prevederilor Codului Muncii si ale Regulamentului Intern in ceea ce priveste intocmirea pontajelor si evidenta prezentei personalului Directiei Tehnice, nerespectarea procedurilor de angajare / recrutare, implementate la nivelul companiei si neangajarea de personal corespunzator numarului si specializarii personalului plecat din companie (ca urmare a iesirii la pensie si plecari voluntare).

Componenta Consiliului de Administratie al companiei TAROM era, pana luni seara, urmatoarea: Florescu Radu Francis (presedinte CA), Machita Dan Aurel, Christian Heinzmann, Andrei Dragos, Ticlea Tiberiu, Mosteanu Liviu Ionut si Iordache Valentin.
 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
Lunga lista de nereguli de la TAROM. Numar mare de zboruri anulate, despagubiri de 1 milion USD si salarii discriminatorii
Lunga lista de nereguli de la TAROM. Numar mare de zboruri anulate, despagubiri de 1 milion USD si salarii discriminatorii

 Compania TAROM a inregistrat, in ultimii doi ani, mai multe deficiente tehnice si administrative, care au determinat un numar foarte mare de curse anulate sau intarziate, cu consecinte negative asupra bugetului companiei, transmite Agerpres.

Managerul belgian al Tarom, Christian Heinzmann, a fost suspendat din functie. Acuzatiile facute de ministrul Dan Costescu
Managerul belgian al Tarom, Christian Heinzmann, a fost suspendat din functie. Acuzatiile facute de ministrul Dan Costescu

Christian Heinzmann nu va mai detine functia de Accountable Manager la TAROM din data de 22 martie, dar ramane in continuare director general, a anuntat, vineri, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, intr-o conferinta de presa.

Explicatia TAROM, dupa ce motorul unui avion s-ar fi oprit in zbor. Ministerul Transporturilor cere o ancheta fulger
Explicatia TAROM, dupa ce motorul unui avion s-ar fi oprit in zbor. Ministerul Transporturilor cere o ancheta fulger

Un avion TAROM s-a umplut de fum dupa decolare si a aterizat de urgenta la Budapesta. Ministerul Transporturilor cere o ancheta fulger la Tarom.

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.