288 km/h, record de viteză pe o șosea din România. Un accident cu 90 de km pe oră e ca o cădere de la etajul nouă
Avem mania vitezei, deşi la noi mor cei mai mulţi oameni pe şosele. De la începutul anului şi până acum, aproape o jumătate de milion de şoferi au fost amendaţi pentru că nu au condus în limitele legale.
4.700 au rămas pe loc fără permis. Aveau mai mult de 70 de kilometri pe oră peste viteza maximă admisă.
288 de kilometri pe oră este recordul absolut înregistrat pe o şosea din România în acest an. De altfel, toţi ocupanţii primelor 10 locuri din acest clasament au condus cu peste 200 de km pe oră pe autostradă, drum naţional ori chiar în localitate.
Poliţiştii de la Rutieră au ridicat permisul şi au suspendat pe loc dreptul de a conduce pentru 4.747 de şoferi care au îndrăznit să depăşească limita legală şi cu 150 de kilometri pe oră.
„În cazul unui impact frontal dintre două maşini, omul va avea consecinţe asupra corpului provocate de suma vitezelor celor două autoturisme implicate”
Comisar șef Bogdan Opriş, șef serviciu Direcţia Rutieră: „Cu cât este mai mare viteza, cu atât consecinţele suferite de victime sunt mai mari. Ce trebuie reţinut este că, în cazul unui impact frontal dintre două maşini, omul va avea consecinţe asupra corpului provocate de suma vitezelor celor două autoturisme implicate.”
Vlad Albu, trainer: „Avem aici o serie de obiecte de la 100 de grame la 500 de grame. La 50 de km pe oră în impact, spre exemplu, sticla de o jumătate de kilogram va ajunge să cântărească 25 de kilograme, cam cât bidonul ăsta, calculaţi ce s-ar întâmpla cu dumneavoastră în funcţie de greutatea pe care o aveţi.”
De la începutul anului şi până acum, 220 de oameni au murit, iar 490 au fost răniţi, după ce maşinile în care se aflau au fost implicate în accidente.
Ce înseamnă accidentele la 70 sau 90 de kilometri pe oră
La 70 de kilometri pe oră, spun specialiştii, leziunile suferite de victimă la impact sunt similare cu cele ale unei persoane care cade de la etajul șase. Iar la o coliziune la 90 de kilometri pe oră, e ca şi cum persoana ar cădea de la etajul nouă, de la 30 de metri înălţime.
Deşi s-au dat 450.000 de amenzi doar pentru depăşirea vitezei legale, numărul celor care conduc tare este mult mai mare. Ca să îi mai tempereze, poliţia va cumpăra încă 1.000 de radare fixe, 300 mobile şi 600 de camere de supraveghere.