288 km/h, record de viteză pe o șosea din România. Un accident cu 90 de km pe oră e ca o cădere de la etajul nouă

×
Codul embed a fost copiat

Avem mania vitezei, deşi la noi mor cei mai mulţi oameni pe şosele. De la începutul anului şi până acum, aproape o jumătate de milion de şoferi au fost amendaţi pentru că nu au condus în limitele legale.

4.700 au rămas pe loc fără permis. Aveau mai mult de 70 de kilometri pe oră peste viteza maximă admisă.

288 de kilometri pe oră este recordul absolut înregistrat pe o şosea din România în acest an. De altfel, toţi ocupanţii primelor 10 locuri din acest clasament au condus cu peste 200 de km pe oră pe autostradă, drum naţional ori chiar în localitate.

Poliţiştii de la Rutieră au ridicat permisul şi au suspendat pe loc dreptul de a conduce pentru 4.747 de şoferi care au îndrăznit să depăşească limita legală şi cu 150 de kilometri pe oră.

„În cazul unui impact frontal dintre două maşini, omul va avea consecinţe asupra corpului provocate de suma vitezelor celor două autoturisme implicate”

Comisar șef Bogdan Opriş, șef serviciu Direcţia Rutieră: „Cu cât este mai mare viteza, cu atât consecinţele suferite de victime sunt mai mari. Ce trebuie reţinut este că, în cazul unui impact frontal dintre două maşini, omul va avea consecinţe asupra corpului provocate de suma vitezelor celor două autoturisme implicate.”

Citește și
viteza
Un șofer a fost prins circulând cu 281 km/h pe A1. Este cea mai mare viteză înregistrată anul acesta
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Vlad Albu, trainer: „Avem aici o serie de obiecte de la 100 de grame la 500 de grame. La 50 de km pe oră în impact, spre exemplu, sticla de o jumătate de kilogram va ajunge să cântărească 25 de kilograme, cam cât bidonul ăsta, calculaţi ce s-ar întâmpla cu dumneavoastră în funcţie de greutatea pe care o aveţi.”

De la începutul anului şi până acum, 220 de oameni au murit, iar 490 au fost răniţi, după ce maşinile în care se aflau au fost implicate în accidente.

Ce înseamnă accidentele la 70 sau 90 de kilometri pe oră

La 70 de kilometri pe oră, spun specialiştii, leziunile suferite de victimă la impact sunt similare cu cele ale unei persoane care cade de la etajul șase. Iar la o coliziune la 90 de kilometri pe oră, e ca şi cum persoana ar cădea de la etajul nouă, de la 30 de metri înălţime.

Deşi s-au dat 450.000 de amenzi doar pentru depăşirea vitezei legale, numărul celor care conduc tare este mult mai mare. Ca să îi mai tempereze, poliţia va cumpăra încă 1.000 de radare fixe, 300 mobile şi 600 de camere de supraveghere. 

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Un șofer a murit după ce a lovit un refugiu de tramvai în București. Un olandez din apropiere a scăpat ca prin minune
Un șofer a murit după ce a lovit un refugiu de tramvai în București. Un olandez din apropiere a scăpat ca prin minune

Accident teribil, miercuri seară, în Capitală. Un șofer care conducea cu viteză, potrivit martorilor, și-a pierdut viața după ce a lovit violent un refugiu de tramvai.

Un șofer a fost prins circulând cu 281 km/h pe A1. Este cea mai mare viteză înregistrată anul acesta
Un șofer a fost prins circulând cu 281 km/h pe A1. Este cea mai mare viteză înregistrată anul acesta

Un bărbat a fost prins circulând cu o viteză de 281 km/h, duminică, pe Autostrada A1, pe un sector de drum limitat la 100 km/h.

Un tânăr a fost prins încălcând limita de viteză în două localități diferite, într-un singur minut. Cu cât rula mașina
Un tânăr a fost prins încălcând limita de viteză în două localități diferite, într-un singur minut. Cu cât rula mașina

Un tânăr a fost surprins încălcând limita de viteză de două ori, în două localități diferite, într-un singur minut.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.