Ce poţi face dacă eşti nemulţumit de produsele sau serviciile unui comerciant
În cele mai multe cazuri, consumatorii nemulţumiţi de anumite produse sau servicii se adresează justiţiei, în vederea tragerii la răspundere şi a sancţionării comercianţilor vinovaţi.
Deoarece soluţionarea unui conflict în instanţă poate dura un timp îndelungat şi poate presupune cheltuieli mari, consumatorii au posibilitatea de a apela la soluţionarea alternativă a litigiilor (SAL), conform legislaţiei în vigoare.
Mecanismele SAL, procedura şi termenele de soluţionare a litigiilor, precum şi autorităţile competente sunt cuprinse în Ordonanţa Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
SAL reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care consumatorilor li se oferă posibilitatea de soluţionare a litigiilor pe care le au cu comercianţii, atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziționarea unui produs sau serviciu. Concret, în loc să se adreseze instanţei, un consumator poate rezolva conflictul cu un comerciant apelând la SAL.
Citiți continuarea pe avocatnet.ro...
Sursa: avocatnet.ro
Etichete: justitie, amendă, comercianti, consumatori,
Dată publicare:
11-04-2018 13:52