Ce amenzi riscă șoferii fără ”RAR Auto-Pass”. Service-urile, obligate să raporteze la RAR mașinile cu kilometrajul modificat
Cu unul dintre cele mai vechi parcuri auto din Europa, autoritățile vor să schimbe regulile pentru autoturismele rulate.
În curând, vânzătorii de mașini vor fi obligați să obțină de la Registrul Auto Român un document care să prezinte istoricul de daune și kilometri reali. Autoritățile susțin că măsura a fost gândită ca să oprească falsurile de pe piața auto, unde samsarii de mașini dau kilometrajul înapoi. Amenzile pot ajunge până la 30.000 de lei.
Reprezentanții service-urilor vor fi obligați să raporteze Registrului Auto Român astfel de informatii pentru fiecare mașină reparată. Noile reguli obligă inclusiv atelierele pentru inspecția tehnică să furnizeze numărul de kilometri parcuși.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
În baza acestor date, în momentul vânzării autoturismelor, Registrul Auto Român va emite contra cost așa-numitul ”RAR Auto-Pass", un document cu toate informațiile despre kilometraj, reparațiile făcute la sistemele de direcție sau frânarea și structura de rezistență a caroseriei.
Ilie Toma, deputat, inițiatorul proiectului: „Era normal să fie un registru electronic în care să apară o evidență foarte clară asupra autorismelor pe care le cumpărăm dacă au fost date sau nu înapoi. Este o notificare cu un certificat RAR Auto-Pass care să îți spună evenimentele prin care a trecut autoturismul.”
Noile reguli, spun autoritățile, vor împiedica samsarii de mașini să mai vândă autoturisme cu kilometrajul modificat. Totuși, un astfel de risc va exista în cazul mașinilor aduse din străinătate, unde cumpărătorii pot schimba kilometrajul înainte să înmatriculeze mașina în România. Autoritățile vor să implementeze în următorii ani un registru european al mașinilor.
Dan Barbu, președinte Patronatul Operatorilor de Service Auto: „Putem să luăm o mașină cu 400.000 de kilometri versus una cu 100.000 – este clar că e o diferență de kilometraj. Vorbim și de uzuri foarte mari – este lesne de înțeles că aduc un prejudiciu siguranței circulației.”
Amenzile pentru cei care încalcă regulile sunt de la 1.000 de lei până la 30.000 de lei. Legea a fost votată și merge la promulgare.