Capitala, sufocata de proiectele care ar trebui sa decongestioneze traficul. Pasajul care da intr-o strada printre blocuri
Bucuresti, orasul cu peste un milion de masini inmatriculate, la care adaugam alte cateva sute de mii din Prahova si Giurgiu, pare condamnat la un trafic infernal.
Avem prea putine pasaje care sa fluidizeze traficul, iar lucrarile in cazul altora noi par sa nu se mai termine niciodata. Primaria Generala promite ca pana la sfarsitul anului viitor vom ave trei rute alternative - insa este greu de crezut, in conditiile in care unele lucrari au fost incepute acum 6 ani.
Pentru soferii din Bucuresti orele de varf sunt infernale iar zilele cu ploaie sau ninsoare pedeapsa suprema. In lipsa parcarilor soferii au si o alta mare problema. Ar fi nevoie ca de aer de sosele inelare care sa iti permita sa traversezi Bucurestiul fara sa fii nevoit sa treci prin centru. In ultimii ani au fost pornite trei mari lucrari: strapungerea de la Nicolae Grigorescu, Pasajul de la Piata Sudului, care ar trebui sa scoata soferii pe artele adiacente in inelul median si pasajul Ciurel.
Sorin Luchian, șeful serviciului de infrastructură din Primăria Capitalei, explica: “ideea municipalitatii avand in vedere configuratia orasului, radial inelara, este sa construiasca lucrari de infrastructura pe inele astfel incat lumea sa nu mai fie nevoita sa tranziteze centrul ci sa o ia pe inel."
Usor de zis, greu de facut. Strapungerea de la Nicolae Grigorescu pare un santier ce nu va fi incheiat niciodata. A fost nevoie de 6 ani ca lucrarile de la pasajul suprateran de pe Bulevardul Nicolae Grigorescu sa ajunga aproape de final si asta pentru ca vreme de patru ani, constructia a fost blocata din cauza exproprierilor.Odata terminat, pasajul ar trebui sa fluidizeze traficul de pe artera Vitan Barzesti cu cel putin 50%
Planurile originale presupun largirea bulevardului Nicoale Grigorescu la 3 benzi pe sens si constructia unui pod peste Dambovita urmand ca lucrarea sa se lege de centura Capitalei. Numai ca in prezent, santierul inainteaza catre un cartier rezidential din Popesti Leordeni. Iar aici se pare ca vor fi sparte troatuarele din cauza ca nu s- nu au prevazut in proiectul initial conducte pentru cabluri pentru iluminatul public si semaforizare.
Lasam in urma estul si ajungem la Pasajul de la Ciurel, care ar trebui sa faca legatura intre Splaiul Independentei si A1. Prevazut cu doua bretele catre Splaiul Independentei ar trebui sa preia tot traficul de pe bulevardul Iuliu Maniu dar si din zona piata Crangasi- soseaua Virtutii.
In mod ciudat, ar ghida traficul spre strada Popovat, care nu poate fi largita din cauza blocurilor si caselor care o marginesc.
In fine, la Pasajul de la Piata Sudului lucrarile au inceput in 2014 si se apropie de final. Insa totul s -a blocat dupa ce primaria a fost data in judecata de constructor pentru ca nu a platit pentru lucrarile efectuate. 20 de milioane este suma pe care primaria capitalei ar trebui sa o achite.
Municipalitatea ignora realitatea din teren si sustine ca toate cele trei mai lucrari vor fi terminate pana la sfarsitul anului viitor. Problema este ca Bucurestiul nu mai are timp. Se sufoca.
Sursa: Pro TV
Etichete: bucuresti, trafic, primarie, muncitori, infrastructura, pasaje, șantiere,
Dată publicare:
22-10-2016 18:20