Campionat de atelaje la Bistrita-Nasaud. Cei mai scumpi cai din Romania s-au intrecut in curse cu obstacole
Celebru pentru herghelia lui de cai, orasul Beclean din Bistrita-Nasaud a gazduit in acest weekend Campionatul National de atelaje.
Concursul, ajuns la a 9-a editie anuala, a avut la linia de start 11 echipaje. Acestea s-au intrecut in probe de dresaj, maraton si curse cu obstacole.
Conducatorii de atelaje au avut la dispozitie 3 zile, cat a durat concursul, sa le demonstreze juratilor cat de bine antrenati sunt caii lor. La proba de dresaj si la cursa cu ostacole conteaza nu atat viteza, cat disciplina. Caii au prilejul sa isi arate si forta fizica, la proba de maraton.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Despre cursele de atelaje se spune ca sunt un fel de Formula 1 a concursurilor hipice. Renumele se datoreaza atat modului spectaculos de desfasurare, cat si costurilor foarte mari pe care le presupune alinierea la start a unui echipaj. Dresorii au nevoie de cel putin 4 ani ca sa pregateasca un cal, iar o pereche rodata in competitii ajunge sa coste si 70 de mii de euro. Cel mai valoros exemplar a ajuns in Anglia, unde a fost vandut cu un milion de lire sterline. Si nu doar caii sunt scumpi.
Paul Pop, concurent: "Trasura trebuie sa fie de buna calitate. Daca nu e de buna calitate se strica. Franele trebuie sa fie foarte bune, fierul, sudurile ca sa poata primi socuri. Astea sunt 10.000 de Euro plus TVA din Ungaria. Dintotdeauna m-am stiut cu caii, niciodata nu am avut sub 10 cai."
La ultima proba din concurs, echipajele s-au intrecut pe un traseu de 700 de metri cu 10 de obstacole artificiale.