Blestemul Bechtel: statul pierde bani grei si dupa reziliere, din cauza disparitiei originalelor
Guvernul Romaniei joaca intr-o piesa tragi-comica despre contractul pierdut. Este vorba despre cazul Bechtel, cel mai controversat act din istorie, incheiat de stat.
Desi a promis ca-l face public, Ministerul Proiectelor de Infrastructura a anuntat surprinzator ca nu-l mai gaseste. Asa ca le-a solicitat anchetatorilor DNA sa caute actele cu pricina.
Contractul cu Bechtel pentru autostrada Transilvania pare blestemat. Romania a platit 1,35 de miliarde de euro pentru doar 57 de kilometri de drum, iar paguba creste chiar si dupa rezilierea intelegerii din cauza pierderii originalelor. Statul poate sa piarda un milion de euro.
"Poate aduce Statului Roman pagube insemnate, mai mari decat echivalentul a 1.000.000 euro", se arata in plangerea penala a Ministerului pentru Proiecte de Infrastructura depusa la DNA.
Deocamdata, pe site-ul ministerului a fost publicata o copie. Directia Nationala Anticoruptie trebuie sa gaseasca vinovatul pentru contractul pierdut.
"In situatia in care se va dovedi ca faptele care au condus la lipsa/refuzul de punere la dispozitie a acestui document sa se dispuna atragerea raspunderii penale, dupa caz, pentru infractiunea de distrugere, furt sau abuz in serviciu", se arata in plangerea penala a Ministerului pentru proiecte de infrastructura depusa la DNA.
Disparitia misterioasa din sertarele ministerului Transporturilor a contractului Bechtel a fost discutata in sedinta de guvern.
"Vreau sa va rog domnul Sova, acum ca tot ati depus plangerea cu Bechtel-ul ca nu l-ati mai gasit, dar sa gasim in toamna contractul pentru Comarnic-Brasov sa-l finalizam" a declarat Victor Ponta.
"Domnule prim ministru, confrom programarii din dialogul competitiv, in mod normal pe 30 octombrie trebuie sa semnam contractul", a spus Sova.
Autostrada Comarnic - Brasov va fi construita in parteneriat public-privat. Asta inseamna ca banii vor fi dati de companii private care vor stabili o taxa pentru acest drum de viteza.