Black Friday 2024 i-a prins pregătiți și pe cumpărători și pe vânzători. „Comercianții nu își mai permit să facă greșeli”
De Black Friday, peste 4.200 de comercianți au anunțat cele mai mari reduceri din an și au avut vânzări record, de sute de milioane de euro. În medie, magazinele din România au vândut cu 20% mai multe produse față de edițiile anterioare.
Majoritatea plăților au fost făcute cu cardul, inclusiv cel de credit. Românii au achiziționat dintr-un singur magazin de electronice și electrocasnice peste 1 milion de produse de Black Friday. Astfel, s-a generat o creștere a vânzărilor de 30% comparativ cu anul trecut, comerciantul oferind mai multe reduceri.
O platformă online de cumpărături a înregistrat, de asemenea, o cifră record: peste 600.000 de clienți au cheltuit 896 de milioane de lei într-o singură zi.
Alegeri 2024
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
19:35
Peste un milion de tineri vor vota pentru prima dată la alegerile prezidențiale. „Este arma noastră”
15:04
Traian Băsescu: ”Susțin Forța Dreptei în folosul doamnei Lasconi. Pe Geoană, dacă îl zdruncin puțin, își pierde busola!”
Irina Pencea, CEO platformă online de vânzări: „A depășit așteptările tuturor. De ce am reușit să facem asta? Cred că ne-am pregătit foarte bine cu numărul de oferte, iar clienții au avut un buget mai mare disponibil. Ca și categorii, au cumpărat din toate, dar în special produse cosmetice, suplimente alimentare, îngrijire personală, băuturi, băcănie. Deci produsele de frecvență au fost cele mai comandate.”
La această ediție, oamenii au plătit mai mult cu cardul, dovadă că au încredere în magazinele online și în siguranța reducerilor oferite.
Cristi Movilă, Președinte ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online): „Ne-am făcut temele mai bine. Suntem foarte atenți cum cheltuim banii, suntem foarte sensibili la preț și la o promoție, luăm decizia atunci când e mai bine pentru noi. Ne este din ce în ce mai ușor să monitorizăm prețurile, să punem produse în wishlist, să fim atenți la un istoric de preț sau pur și simplu să notăm ori să ne uităm la comparatoare. Astfel, comercianții nu își mai permit să facă greșeli de genul acesta.”
Foarte mulți au folosit cardul de credit. Un procesator de plăți din România a înregistrat o valoare totală a tranzacțiilor de 660 de milioane de lei pentru ziua de 8 noiembrie, din 1,15 milioane de plăți. Valoarea medie a unei tranzacții a fost de 573 de lei.
Un alt mare procesator de plăți din țara noastră a înregistrat o creștere de 10% în ziua de Black Friday 2024 față de evenimentul de anul trecut. Au înregistrat de 2,5 ori mai multe tranzacții decât într-o zi obișnuită și o valoare a coșului cu 94% mai mare decât media zilnică anuală.”
Horia Grozea, director comercial NETOPIA: „Anul acesta avem o creștere a comercianților care fac Black Friday de 20% față de anul trecut. Ce este foarte interesant e că și după Black Friday, mai precis în weekend, dar și astăzi, avem un interes foarte mare pentru cumpărături, deoarece în weekend am avut de două ori mai multe tranzacții decât într-un weekend normal.”
Pe de altă parte, promoțiile continuă pe tot parcursul lunii, mai ales că Vinerea Neagră a reducerilor din Statele Unite este anunțată pentru 29 noiembrie.