Balustrade elastice pe Transalpina și Transfăgărășan. Cum vor ajuta șoferii în caz de accident
Se schimbă gardurile de protecție pe Transalpina și Transfăgărășan. Betonul și metalul sunt înlocuite cu balustrade elastice din oțel care pot preveni ieșirea în decor și atenuează impactul, susțin oficialii.
Modelul este deja folosit în alte țări. În plus, Compania de Drumuri, a ținut cont și de milioanele de euro, plătite în instanță victimelor rănite, din cauza unui parapet necorespunzător.
Dispozitivele de protecție sunt scoase în aceste zile de pe porţiuni ale Transalpinei şi înlocuite cu unele din cabluri de oţel zincat, care nu ruginesc.
Alegeri 2024
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
07:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. 46.000 de alegători au votat până sâmbătă ora 10:00
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
În cazul unui impact puternic, șoferii nu mai riscă să fie răniţi de glisierele metalice sau parapet. Cablurile din oțel prezintă riscuri mult mai mici în cazul în care s-ar rupe într-un accident.
Șofer: „Ai intrat în beton, e terminată mașina, asta e mai elastică."
Cristi Tudor, reprezentant DRDP Craiova: „Poate să țină un camion încărcat fără niciun fel de probleme, tocmai ăsta e avantajul că preia șocul și ține pe partea carosabilă, nerupându-se că o lisă normală”.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are în plan să monteze în această vară garduri de protecție din cabluri pe o lungime de 25 de km, pe Transalpina și alți 25 de kilometri pe Transfăgărășan. Primii kilometri au fost deja instalați în apropiere de stațiunea Rânca.
Șofer: „Sunt mai de încredere, prezintă siguranță, nu i-am probat, dar sperăm că da”.
Specialiștii în domeniu spun că deși par subțiri, cablurile au o rezistență foarte mare și sunt de folos în cazul unor accidente grave.
Ionuț Ciurea, asociația Pro Infrastructură: „Pare așa o jucărie, că nu ține un camion, dar ține, ține camionul. Principalul avantaj este că oferă o siguranță similară, ba chiar, în anumite condiții, superioară lisei metalice, pe o lățime semnificativ mai mică, chiar și față de parapetul de beton îngust."
Pe lângă siguranţa rutieră şi vizibilitate mai bună, drumarii spun că iarna, acest model de parapet nu vă mai permite că zăpada să rămână troienită pe margini.
Cristi Tudor, reprezentant DRDP Craiova: „În cazul unui eveniment, pur și simplu, se schimbă acești stâlpi, se montează cablul înapoi, undeva într-o oră parapetul e refăcut".
Montarea noilor sisteme de protecţie costă 50 de milioane de euro, bani prin PNRR.