Balbele CNADNR. De ce nu a functionat sistemul care ar fi putut evita HAOSUL de pe Autostrada Soarelui din ultimele zile

×
Codul embed a fost copiat

Haosul din ultimele zile, de pe Autostrada Soarelui, putea fi evitat daca ar exista si la noi un sistem public, de informare a soferilor despre problemele aparute in trafic.

Informatiile ar putea fi transmise prin radio sau prin alerte, pe monitoarele din autovehicule. Cei de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale confirma ca sistemul de date exista si a fost testat, dar spun ca Ministerul Comunicatiilor trebuia sa se ocupe de implementarea lui. Oficialii de la comunicatii nu stiu insa nimic de asa ceva.

Un sistem InfoTrafic inseamna transmiterea radio a informatiilor cu privire la problemele aparute pe drum primite de la Politia Rutiera, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta, CNADNR sau INMH. De asemenea sunt extrem de utile si mesajele afisate pe panourile de a lungul autostrazii.

De exemplu si intr-o masina fabricata in 2007 si adusa la noi din Germania exista setarea radio infotrafic. Un canal special unde soferii sunt informati despe accidentele si ambuteiajele de pe autostrazi, informatii despre rute ocolitoare. Romania este una dintre putinele tari din Uniunea Europeana care nu a implementat un sistem public de informare a soferilor.

In lipsa acestor informatii, soferii ajung sa stea incremeniti in trafic minute in sir, in conditiile in care exista rute alternative mult mai libere. Asa cum s-a intamplat duminica seara, cand turistii care veneau de pe litoral au ramas blocati ore intregi pe autostrada soarelui, din cauza unui accident. Scenariul s-a repetat si marti seara cand traficul a fost blocat, tot pe A2, pe sensul de mers catre Bucuresti, timp de cinci ore cand un autocar a intrat in remorca unui TIR.

Citește și
Animatie accident DN1
CNADNR va monta parapete de tip "New Jersey" pe drumul pe care au murit zeci de romani. De ce este insa o lucrare complicata

Revoltator este faptul ca la noi exista deja un sistem de avertizare, dupa cum spun cei de la compania de autostrazi. Potrivit Companiei de Drumuri in tara noastra a fost creata si chiar testata platforma de trasmitere de date soferilor. Cu alte cuvinte, pe monitoarele din autoturisme ar trebui sa apara alerte sub forma unor mesaje text despre accidente si blocaje in trafic. Din pacate, nici acest sistem nu functioneaza. Cei de la drumuri se scuza si spun ca responsabili de sistem sunt cei de la Ministerul Comunicatiilor. Care, la randul lor, spun ca nu stiu de existenta unui astfel de proiect si sustin ca functional este doar sistemul de avertizare cu panouri luminoase de pe autostrada.

Insa in cazul celor doua accidente, nicio alerta nu a aparut pe aceste panouri. Singurele mesaje care apar sunt legate de plata roviognetei si a taxei de pod.

Ministerul Comunicatiilor: “Din pacate CNADNR, care are responsabilitatea de a mentine in functiune acest sistem, care este compatibil cu toate celelalte sisteme rutiere din alte tari, nu a facut-o decat pentru o scurta perioada de la inaugurare (invocand furturile si vandalizarea), alegand calea cea mai simpla, aceea de a arunca vina spre altcineva.”

Si cei de la politie spun ca au stransmis mesajul catre CNADNR care ar fi trebuit sa se ocupe de afisaj. In lipsa acestor sisteme extrem de utile, soferii nostri folosesc diverse aplicatii.

Un lucru este sigur: avem nevoie de solutii pe termen scurt ca macar pe Autostrada Soarelui soferii sa fie informati in timp real de ambuteiaje si accident. Dar probabil mai avem mult de asteptat avand in vedere explicatia pe care ne-a dat-o compania de drumuri si autostrazi referitoare la accidentul de duminica seara, din zona localitatii Fetesti: "circulatia rutiera s-a desfasurat cu dificultate din cauza comportamentului si indisciplinei participantilor la trafic"

 

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Rovinieta functioneaza din nou. Ce se intampla cu sistemul de plata prin SMS al taxei pentru podul de la Fetesti
Rovinieta functioneaza din nou. Ce se intampla cu sistemul de plata prin SMS al taxei pentru podul de la Fetesti

Dupa mai bine de 24 de ore, sistemul de emitere si plata a rovinietelor functioneaza iar, spun autoritatile.

CNADNR va monta parapete de tip
CNADNR va monta parapete de tip "New Jersey" pe drumul pe care au murit zeci de romani. De ce este insa o lucrare complicata

Dupa zeci de accidente grave soldate cu morti si raniti, in sfarsit incepe montarea separatoarelor de sens pe cel mai periculos drum din Romania: DN1.

Recomandări
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”

După nenumărate tensiuni, PSD, PNL și UDMR ar putea ajunge curând la un acord în coaliție. Sâmbătă au purtat noi negocieri la Parlament, pentru a definitiva lista cu ministere.  

Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul
Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul

Aleșii din actuala legislatură au depus sâmbătă jurământul. Lucrurile s-au complicat puțin în Senat, unde parlamentarii UDMR au fost nevoiți să se întoarcă la pupitru pentru că le-a lipsit un pasaj important din text.

INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”
INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”

Aura Șova a câștigat Vocea României 2024. După săptămâni în care vocea ei a răsunat în toate etapele show-ului, telespectatorii au decis ca trofeul și premiul în valoare de 100.000 de euro să ajungă la concurenta din echipa lui Tudor Chirilă..