CNADNR va monta parapete de tip "New Jersey" pe drumul pe care au murit zeci de romani. De ce este insa o lucrare complicata
Dupa zeci de accidente grave soldate cu morti si raniti, in sfarsit incepe montarea separatoarelor de sens pe cel mai periculos drum din Romania: DN1.
Vorbim in special despre zona celor doua pasarele de la iesirea din Bucuresti. Luni, muncitorii au scos dalele si pregatesc santierul.
Dupa zeci sau sute de accidente si un numar nesfarsit de morti, care a scos lumea in strada, vor aparea parapetele de tip New Jersey, de 1,5 metri, pe DN1. CNADNR promite si ca, in urmatorii 2 ani, vor monta 200 de kilometri de parapete in toata tara.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Lucrarile au inceput la zona cea mai periculoasa. De la inceputul anului, o persoana a murit si cel putin 5 au fost grav ranite. In unele cazuri, soferii pur si simplu sareau bordura si intrau pe contrasens, provocand accidente grave.
Muncitorii au scos dalele si bordura. Separatoarele vor fi montate pe DN1, intre pasajul Baneasa si Centura pe 5 kilometri. Reprezentantii firmei de constructii nu stiu cat va dura lucrarea. Au in schimb un program al lucrarilor. De la 10 pana la 17 in fiecare zi, de luni pana joi. Vineri, sambata si duminica va fi program mai scurt. Stim insa ce fel de separatoare vor fi montate pe poduri.
Lucrarea este una foarte complicata, in conditiile in care nu se pot monta separatoare din metal, pentru ca nimeni nu risca sa gaureasca podul. Asa ca firma de constructii a decis sa monteze separatoare din beton. Intrebarea este daca greutatea acestora va afecta sau nu rezistenta podului. Separatoarele din beton ar fi salvat vieti, spun reprezentantii societatii civile, care cer de un an montarea lor.
Alexandru Stefan, Asociatia "Romania fara gropi": "De ce trebuie sa moara oameni ca sa aplicam legea? Aceste separatoare de sens sunt norme standard ale sigurantei rutiere europene."
Testele de crash realizate in Europa arata ce se intampla cand o masina loveste un astfel de parapet. Masina nu mai ajunge pe contrasens.