Ce trebuie sa stiti inainte de a va schimba anvelopele de iarna. Probleme descoperite la 70% dintre vulcanizarile verificate
Soferii trebuie sa aiba grija unde isi schimba cauciucurile pentru iarna. Registrul Auto Roman a descoperit nereguli la 70% dintre vulcanizarile verificate. Aveau aparate neomologate sau autorizatii expirate.
In alt caz, inspectorii de la RAR au avut nevoie de interventia politiei, dupa ce au fost sechestrati de un muncitor nervos.
Aflati in control, inspectorii de la RAR au oprit la o vulcanizare situata la 200 de metri de Palatul Cotroceni. Cei care lucrau nu aveau autorizatie.
La cateva zile, inspectorii au revenit la aceeasi vulcanizare, unde activitatea nu era intrerupta.
In loc de explicatii, angajatul le-a cerut inspectorilor RAR sa iasa. Acestia au refuzat, asa ca a inchis usa de la intrare.
Inspectorii au fost sechestrati timp de 15 minute. Usa s-a deschis doar la venirea politiei.
La solicitarea RAR, politia urmeaza sa investigheze activitatea unitatii. De altfel, RAR a descoperit si alte vulcanizari fara autorizatie.
Angajatul unei vulcanizari: "Din cate se pare este expirata. Credeam ca daca se ia o data se ia pe zece ani, cinci ani."
Iar in unitatile autorizate, inspectorii sustin ca au gasit alte probleme: unelte neadecvate, personal necalificat.
Atentie, nu va lasati schimbarea rotilor de iarna pe mana oricui. Simpla strangere a prezoanelor, daca este facuta insuficient de tare poate duce la pierderea rotii in mers. Pe de alta parte, daca aceste prezoane sunt stranse prea tare, suruburile se rup, ceea ce este foarte grav.
Din cele 130 de vulcanizari verificate, 90 au fost sanctionate pentru ca au pus in pericol siguranta soferilor.