Nu mai avem fabrici si uzine,dar folosim molozul rezultat dupa demolare la constructia de autostrazi

×
Codul embed a fost copiat

Nu mai avem fabrici si uzine, dar macar am reusit sa gasim in sfarsit o intrebuintare pentru ruinele si molozul lasat in urma dupa demolarea lor.

La Hunedoara, constructorul tronsonului de autostrada Deva-Orastie a macinat cladirile lasate in paragina ale fostului combinat siderurgic si  le-a amestecat cu muntii de zgura de langa, iar acum foloseste totul pentru constructia soselei de viteza.

Combinatul de la Hunedoara functiona la capacitate maxima, la inceputul anilor '90, producea milioane de tone de otel si tinea in spate mii de angajati. In jurul lui s-a dezvoltat tot orasul.

Dupa Revolutie a fost privatizat. Rand pe rand, intai turnurile, apoi cladirile au fost demolate si vandute la fier vechi.

Doar muntii de zgura au mai ramas din fabrica. Stateau de cativa ani fara niciun folos. Recent autoritatile au luat decizia ca din cenusa fostului combinat sa se construiasca cei 37 de kilometri de autostrada dintre Deva si Orastie, care fac parte din coridurul IV pan european Nadlac - Constanta.

Citește și
Autostrada
Autostrada Bucuresti-Ploiesti - de la "Pe 30 iunie va fi gata", la "Siguri nu putem fi niciodata"
Ce a răspuns Putin, când Olaf Scholz i-a cerut telefonic să-și retragă trupele din Ucraina

Fostii angajati ai combinatului sunt incantati de idee.

Reprezentantii firmei constructoare promit ca vor termina bucata de autostrada pana la sfarsitul anului, cu 2 luni mai devreme decat era precizat in contract.

Articol recomandat de sport.ro
Ce scriu maghiarii după scandalul de pe Arena Națională: ”Toată lumea se aștepta la asta din partea românilor”
Ce scriu maghiarii după scandalul de pe Arena Națională: ”Toată lumea se aștepta la asta din partea românilor”
Citește și...
Restrictie de 100km/h pe autostrada Bucuresti-Ploiesti pana e finalizata. Calitatea lasa de dorit
Restrictie de 100km/h pe autostrada Bucuresti-Ploiesti pana e finalizata. Calitatea lasa de dorit

Autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi gata partial abia de la 1 august. Chiar si asa, nu vom circula ca pe o sosea de viteza.

Autostrada Bucuresti-Ploiesti - de la
Autostrada Bucuresti-Ploiesti - de la "Pe 30 iunie va fi gata", la "Siguri nu putem fi niciodata"

Autostrada Bucuresti-Ploiesti, care are doar 60 de kilometri, poate intra oricand in Cartea Recordurilor. Dar nu pentru calitatea lucrarii, ci a numarului mare de termene promise, pentru lansarea ei.

Doi oameni au murit intr-un accident pe A1, dupa ce o autocisterna cu motorina a izbit un camion
Doi oameni au murit intr-un accident pe A1, dupa ce o autocisterna cu motorina a izbit un camion

Pericol dublu luni noapte pe autostrada Bucuresti - Pitesti, dupa un accident petrecut la kilometrul 60. O cisterna incarcata cu motorina a izbit in plin o masina ce transporta albine. Doi oameni au murit si alti doi sunt in spital.

Recomandări
Kremlinul a dezvăluit ce ultimatumuri i-a dat Putin lui Scholz. „Noile realități” impuse de liderul Rusiei
Kremlinul a dezvăluit ce ultimatumuri i-a dat Putin lui Scholz. „Noile realități” impuse de liderul Rusiei

Kremlinul a dezvăluit o parte din conversația purtată de cancelarul german Olaf Scholz cu președintele rus Vladimir Putin.

Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului

Premierul Marcel Ciolacu spune că a primit răspuns scris din Ucraina privind interdicţia lui George Simion în această ţară și a făcut public documentul primit de la Kiev.

Mesajul transmis de naționala României după ce kosovarii au ieșit de pe teren:
Mesajul transmis de naționala României după ce kosovarii au ieșit de pe teren: "Reflectă o lipsă de respect"

Meciul dintre România şi Kosovo, disputat, vineri seara, pe Arena Naţională din Bucureşti, în Liga Naţiunilor, a fost abandonat la scorul de 0-0, după ce echipa oaspete s-a retras de pe teren în minutul 90+5.