Autobuzele din Bucureşti vor circula şi pe linia de tramvai. Cât de repede vor ajunge aşa
Autobuzele din București vor putea circula de la 1 iulie și pe liniile de tramvai separate de șosele cu garduri metalice. Societatea de transport din Capitală susține că oamenii vor sta mai puțin în stații, pentru că autobuzele vor veni mai repede.
Probele făcute astăzi împreună cu poliția au demonstrat că este spațiu suficient între gardurile metalice, dacă șoferii respectă anumite reguli. În unele puncte, vor fi obligați să aștepte să treacă autobuzele sau tramvaiele din sens opus.
Alegeri 2024
19:42
Ambasadorul român în SUA: Călin Georgescu a fost sprijinit de Rusia, cea mai mare amenințare la adresa României și a NATO
19:39
Specialist, după ce Georgescu a mers să voteze simbolic la Mogoșoaia: Este o formă de presiune publică ce poate degenera
08:57
FOTO. Călin Georgescu a mers să voteze simbolic la Mogoșoaia, deși alegerile prezidenţiale au fost anulate vineri de CCR
08:03
Elena Lasconi i-a scris o scrisoare lui Donald Trump. „România este acum mai fragilă ca niciodată”
Probe cu autobuze pe liniile de tramvai străjuite de garduri se fac de aproape o lună. Societatea de Transport București vrea să demareze de la 1 iulie un proiect pilot, acolo unde au fost montate separatoarele metalice.
Cu cât ar putea fi mai rapide autobuzele
Autobuzul 135 care circula de la Dristor până la Piața Iancului, în mod normal face 15 minute pe această distanță de 3 kilometri, în cazul în care traficul este atât de aglomerat. Însă, în situația în care va merge pe linia de tramvai, ajunge în cel mult în 10 minute.
Timpul parcurs se reduce cu aproape 30%, spun reprezentanții STB.
Și linia 330 va circula pe linia de tramvai protejată de garduri între Calea Dudești și Gheorghe Petrașcu. Între Dorobanți și Banu Manta va circula autobuzul de pe linia 182, cu o reducere de timp de până la 40%, susțin cei de la STB.
Imaginile de la înălțime, filmate din dronă, arată cum se câștigă timp în trafic. Autobuzul trece pe lângă o coloană uriașă de mașini în zona Dristor fără să fie nevoit să aștepte. Are loc să treacă pe lângă tramvaie sau autobuze care vor veni de pe sens opus.
Unde apar probleme
Apar probleme doar acolo unde peroanele de tramvai ale ambelor sensuri de mers sunt vis-a-vis unul de celălalt. În aceste cazuri, șoferii au fost instruiți să aștepte să plece tramvaiul sau autobuzul din stație.
Pe mijloc, a fost trasată o linie continuă, albă. Autobuzele nu au voie să depășească tramvaiul din față sau alte autobuze și trebuie să circule unele după altele. Vor avea voie să calce linia doar într-o singură situație: când autobuzul sau tramvaiul se defectează.
Alexandru-Hazem Kansou, director general STB: "Când rămâne un tramvai defect, cu serviciile noastre îl putem depăși, dar acestea sunt cazuri extreme. Daca rămâne un autobuz defect, am discutat să putem reloca acele garduri împrejmuitoare să-l ridice de acolo. Vom ajunge în 15 minute."
Distanța obligatorie între autobuze și tramvaie
Șoferii de autobuz vor fi obligați să păstreze o distanță de cel puțin 30 de metri față de tramvaiele din față ca să poată frâna în siguranță.
Tot pentru autobuze au fost montate semafoare speciale, ca să știe când au voie să iasă în intersecție.
Stațiile pentru autobuze nu vor fi desființate, iar în primele zile controlorii vor sta acolo și îi vor informa pe pasageri că trebuie să urce în autobuze de pe peroanele tramvaielor.
Proiectul a fost inspirat din unul similar din Bruxelles, iar cele 3 linii sunt pe cele mai aglomerate rute din București și vor fi funcționale de miercuri. Dacă va avea succes, va fi extins în toată Capitala.
Autobuzele nu au putut intra până acum pe liniile de tramvai pentru că șoferii riscau să fie amendați de polițiști, susține STB. De la 1 iulie, însă, intră în vigoare un nou cod rutier care le-ar permite acest lucru.