Aprovizionare cu emotii inainte de ciclon. Riscam sa nu mai gasim legume, fructe si lapte in magazine
Ciclonul care a adus iarna peste Romania a lovit si economia. Efectul il resimt transportatorii, care sufera pierderi uriase din cauza blocajelor de pe drumuri sau cai ferate.
In aceasta situatie, doar 60 la suta dintre marfurile comandate au ajuns in magazine, asa ca, in curand, exista riscul sa nu mai gasim legume, fructe si lapte. Majoritatea comerciantilor au incercat marti sa-si refaca stocurile, pentru a fi pregatiti de al doilea val de viscol, care incepe miercuri.
Marti a fost zi de aprovizionare. Comerciantii au incercat pe cat posibil sa isi refaca stocurile.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Pe trei zile sunt asigurata, fie ce-o fi. Nici stoc prea mare nu pot sa fac, sunt produse perisabile", spune un comerciant.
Viscolul de la inceputul saptamanii le-a dat o lectie usturatoare patronilor de magazine.
"Am avut o intarziere la paine", spune un comerciant. Dar nu este vorba doar de paine.
"Legumele, fructele, carnea si laptele, acolo unde aprovizionarile se fac zilnic. Functionam la 60% din capacitatea de aprovizionare si din necesarul de care avem nevoie zilnic. Avem centrele de logistica in Bucuresti si in zona Bucurestiului. Si nici furnizorii nu au avut cum sa ajunga la noi si nici noi nu am avut cum sa trimitem marfa in teritoriu", spune Delia Nica, vicepresedintele asociatiei marilor retele comerciale.
Absolut toate marfurile inslusiv cele nealimentare au ajuns tarziu la destinatie ori sunt inca pe drum.
De altfel, lucrurile au stat la fel de prost si pe calea ferata. In momentul in care zapada a atins 20 de centimetri trenurile de calatori au prioritate, asa ca cele de marfa stau oprite in gari, de exemplu, un tren care duce masini Dacia la export este oprit in Chitila.
Potrivit transportatorilor, in cazul in care jumatate dintre masinile lor raman in nameti pierderile ajung la 10 milioane de euro pe zi.