Amendă de 10.000 de lei în cazul Kaufland Odorheiu Secuiesc. Compania: ”A venit înainte începerii programului”

Kaufland
youtube.com

Comisariatul Regional Brașov al ANPC s-a autosesizat în cazul bărbatului care ar fi fost refuzat de o vânzătoare a hipermarket-ului Kaufland din Odorheiu Secuiesc, care nu ar fi vrut să-l servească pentru că nu vorbea limba maghiară.

UPDATE 16:00 Într-un comunicat oficial, Kaufland România a precizat că incidentul în cauză s-a petrecut înaintea începerii programului, când angajata nu avea cum să-l servească pe clientul în cauză pentru simplul fapt că nu putea încasa banii, întrucât casa de marcat nu era operațională.

Mai mult, clientul ar fi venit de 3 ori la angajată până la inceperea programului, lucru care poate fi dovedit cu camerele de supraveghere din curte.

Iată comunicatul integral:

”Cu privire la cazul care a avut loc în Odorheiu Secuiesc, în data de 31 august 2017, compania Kaufland România transmite următoarele precizări:

Citește și
cofetarie, prajituri
Cofetărie care folosea ingrediente expirate de 16 ani, închisă
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Regretăm atitudinea angajatei din cadrul magazinului din Odorheiu Secuiesc. Este un comportament de care ne dezicem, Kaufland având o serie de principii care pun respectul față de clienți și amabilitatea pe primul loc.

Vă asigurăm că, potrivit procedurilor interne ale companiei, am demarat deja o investigație și vom lua toate măsurile pentru a evita pe viitor astfel de situații, inclusiv introducerea cursurilor de limba română. Subliniem că, potrivit legii, eventualele măsuri care vor fi decise vor fi confidențiale, deoarece țin de relația angajat-angajator, respectând astfel dreptul la viața privată.

În acest moment, ca urmare a primelor noastre investigații, venim cu o serie de precizări care să contureze contextul în care s-a realizat filmarea.

La ora la care a avut loc discuția filmată la punctul Grill (9:47), programul de lucru cu clienții nu începuse încă, angajata fiind implicată în sarcinile obișnuite de pregătire pentru deschiderea oficială de la ora 10.00. Din acest motiv, casa de marcat nu era încă operațională, iar aceasta nu a putut încheia procedura de încasare, neputând servi astfel clientul și restituindu-i suma.

De asemenea, din imaginile surprinse de camerele de supraveghere din parcare, reiese că autorului filmului i s-a comunicat orarul de funcționare în prealabil.

Acesta a venit la punctul Grill într-un interval de 16 minute de trei ori, înainte de începerea programului, în intervalul 9:31 – 9.47, purtând discuții cu angajata.

Încă de la prima vizită, care a durat aproximativ un minut (de la ora 9:31:25 până la ora 9:32:27), clientului i s-a comunicat că programul de lucru nu începuse încă la acea oră și din acest motiv nu putea fi servit. Cu toate acesta, el a revenit a doua oară la ora 9.37 și apoi a treia oară la ora 9.47, când a pornit camera de filmat, înregistrând o reacție ca urmare a unor interacțiuni anterioare.

Autorul filmului a omis să precizeze ca filmarea dată publicității este în fapt a treia discuție cu angajata noastră.

Cu toate acestea, nu tolerăm un astfel de comportament în relația cu un client în niciunul din magazinele noastre din țară, indiferent de regiune și vom lua măsuri conform regulamentului intern.”

UPDATE 12:30 ANPC a amendat cu 10.000 de lei hipermarket-ul Kaufland din Odorheiu Secuiesc.

Comisarul Sorin Susanu a declarat pentru România Liberă că nu a fost un accident, ci o practică, de aceea a luat această măsură.

Comisariatul Regional Braşov al ANPC s-a autosesizat în urma apariţiei pe reţelele de socializare a unui filmuleţ postat de un bărbat care susţine că a fost refuzat de o vânzătoare la Odorheiu Secuiesc, pentru că nu vorbea limba maghiară.

”După apariţia în mediul online a respectivului filmuleţ, comisarii OPC au fost în control şi au avut parte de acelaşi tratament. Au cerut produse în limba română şi nu au fost serviţi. Pentru această abatere, agentul economic a fost sancţionat astăzi (vineri - n.r.) cu suma de 10.000 de lei. Din păcate, nu este un caz singular şi au fost constatate astfel de abateri la mai mulţi agenţi economici din această zonă”, a spus comisarul-şef Sorin Susanu.

Comisarul a mai precizat că, în 2015, hipermarket-ul a mai fost amendat cu 5.000 de lei pentru că reclamele și pliantele erau exclusiv în limba maghiară.

ANPC s-a autosesizat 

Ca urmare a acestei filmări, CRPC Brașov se autosesizează!!”, a scris pe Facebook Claudiu Susanu, comisar-șef al CRPC Brașov, potrivit newsbv.ro.

Un bărbat s-a filmat în timp ce merge la respectivul hipermarket și cere o porție de mici, în limba română. Apoi, acesta susține că vânzătoarea îl injură în limba maghiară. În momentul în care îi cere socoteală, femeia îi dă banii înapoi și refuză să îl servească.

”De ce nu mă serviți, pentru că sunt român?”, insistă bărbatul. Vânzătoarea continuă să îl ignore, iar la un moment dat îi face semn să plece.

După lungi insistențe, bărbatul pleacă de la hipermarket cu mâna goală.

Reacția Kaufland România

Regretăm experiența prin care a trecut clientul nostru și ne cerem scuze. Subliniem că ne delimităm ferm de astfel de comportamente discriminatorii și misiunea noastră este să oferim produse și servicii de calitate însoțite de amabilitate față de toți clienții, nediferențiat.

Te asigurăm de toate eforturile noastre de a comunica cu clienții noștri într-o manieră corecta. Facem un efort continuu de a preveni astfel de situații și demarăm periodic training-uri cu angajații noștri”, a fost răspunsul Kaufland România pentru un client care a făcut plângere.

 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Bolnavi, hrăniți cu alimente expirate în Constanța. OPC-ul investighează cazul
Bolnavi, hrăniți cu alimente expirate în Constanța. OPC-ul investighează cazul

Anchetă de proporţii la Constanţa după ce inspectorii OPC au descoperit că firma de catering care furnizează mâncarea bolnavilor din Spitalul Judeţean Constanţa, Spitalul CFR şi Spitalul Municipal Constanţa folosea alimente expirate.

Cofetărie care folosea ingrediente expirate de 16 ani, închisă
Cofetărie care folosea ingrediente expirate de 16 ani, închisă

Cofetăria Silvian din municipiul Constanţa a fost închisă temporar, marţi, de către comisarii de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, după ce au fost găsite mai multe produse expirate

Suspecții care pretindeau că sunt inspectori OPC, arestați. Cați bani au strâns în 3 luni
Suspecții care pretindeau că sunt inspectori OPC, arestați. Cați bani au strâns în 3 luni

Cei şase indivizi din Bucureşti care au păcălit mai mulţi patroni, cu legitimaţii false, şi au strâns şapte mii de lei, dau socoteală pentru escrocherie.

Românii înșelați la cântar. Neregulile descoperite de inspectorii OPC
Românii înșelați la cântar. Neregulile descoperite de inspectorii OPC

Câţi dintre noi verifică acasă produsele cumpărate şi câţi ştiu dacă nu au fost cumva păcăliţi la cantar? Extrem de puţini, din moment ce unele practici înşelătoare sunt atât de subtile, încât cu greu pot fi sesizate cu ochiul liber

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

Cu câți bani va rămâne câștigătorul premiului de peste 9,58 milioane de euro de la 6/49 după ce va plăti impozitele
Cu câți bani va rămâne câștigătorul premiului de peste 9,58 milioane de euro de la 6/49 după ce va plăti impozitele

A dat norocul peste un român care a câștigat, joi seara, premiul cel mare de la Loto 6 din 49.