Cauza accidentului din Muntenegru. Declaratiile contradictorii ale anchetatorilor si autoritatilor
Ramane inca un mister ce s-a intamplat in ultimele secunde, inainte sa cada autocarul cu 47 de oameni in prapastie.
Anchetatorii din Muntenegru sunt retinuti in declaratii. Au precizat doar ca este prea devreme ca sa poata spune de ce s-a produs aceasta nenorocire.
Asta, desi majoritatea supravietuitorilor isi amintesc in amanunt, inclusiv momentele in care autocarul se rostogolea cu putere pe munte.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Potrivit unui comunicat de ultima ora al Guvernului, firma Mareea Comtur SRL, care a organizat excursia, avea licenta de turism expirata. A fost amendata cu 20.000 de lei si au fost sesizate si institutii ale statului.
Inainte sa fie imbarcati si adusi in tara, supravietuitorii care puteau vorbi au fost audiati rand pe rand de autoritati. Cu totii au povestit translatorului acelasi scenariu.
"Unul dintre ei a spus ca soferul a condus putin mai repede, deci avea o viteza mai mare si ca terenul a fost unul destul de dificil", spune translatorul Geta Giucanovici.
Pasagerii autocarului ne-au declarat ca soferul s-a angajat in depasirea unei masini exact cand a intrat pe un viaduct si, incercand sa revina pe banda, ar fi pierdut controlul volanului si s-a rasturnat in prapastie.
Aceasta ipoteza de lucru a fost contrazisa marti de ambasadorul Romaniei in Muntenegru, care, citat de Mediafax, spune ca soferul a iesit din tunel, iar pe viaduct, si pe stanga si pe dreapta se aflau copii.
Soferul ar fi incercat sa nu dea peste copii, dar l-ar fi lovit pe unul dintre ei si asa a pierdut controlul volanului.
Declaratia ambasadorului nu ar fi sustinuta insa de pasageri.
"A ferit pe cineva, un copil, era cineva pe carosabil? Un singur copil cu tatal lui era pe partea stanga, deci contrariul, deci nu era aproape de autobuz si nu era pe partea autobuzului", spune Geta Giucanovici.
Si nu este confirmata nici de singurul copil aflat pe viaduct, impreuna cu tatal sau.
"Ploua. Mergeam catre statia de autobuz. Am auzit un zgomot puternic, care m-a facut sa ma intorc si sa vad ce se intampla. In acel moment am vazut autobuzul, care a trecut pe partea stanga a drumului si a inceput sa mature tot in cale. A distrus semnele de circulatie, a rupt gardul si a cazut de pe pod", spune Bosko Popovic, tatal baiatului.
"Am crezut ca visez si cand tata m-a ridicat de jos, m-a intrebat daca sunt in viata. I-am spus ca sunt si l-am rugat sa plecam cat mai repede de acolo", povesteste Bojan Popovic.
Copilul a fost lovit de autocar si a suferit rani la cap, sold si picioare. Din fericire, ranile nu sunt grave.
Oficialii muntenegreni se feresc insa deocamdata sa lanseze vreo ipoteza:
"Este inca devreme sa vorbim despre cauzele care au dus la producerea acestui accident. Soferul care a produs accidentul a decedat, cel de-al doilea este inca in stare grava la ATI, martori la accident au fost un copil si tatal sau", declara Nikola Janusevic, adjunctul Politiei Muntenegru.
Anchetatorii se straduiesc la propriu sa afle raspunsuri. Au incercat de trei ori pana acum sa scoata din prapastie epava autocarului, insa fara succes.
Aceasta trebuie expertizata din punct de vedere tehnic, pentru ca specialistii sa spuna daca la mijloc a fost vorba si despre o defectiune.
Apoi, trebuie refacuta dinamica accidentului. Unii pasageri au fost salvati pentru ca au cazut prin geamurile autocarului.
Cei mai multi dintre morti sunt cei ramasi blocati in carcasa masinii si care, din cauza caderii si a faptului ca bolovani mari de stanca s-au pravalit peste ei, nu au avut nicio sansa.
Autocarul nu avea centuri de siguranta pentru pasageri, ceea ce inseamna ca acestia au fost aruncati in interiorul masinii in timpul caderii.
Acesta este cel mai grav accident de circulatie produs in Muntenegru in ultimii 15 ani.
In 1998, un alt autocar a cazut tot intr-un canion, iar 20 de oameni au murit.