Analiza ZF: Cine a fost Alin Popa, milionarul pentru care camioanele au reprezentat viata si moartea
A intrat in business la 20 de ani. Acum, pe cartea sa de vizita scrie "Chairman of the Board", intr-un grup de firme cu afaceri de peste 150 mil. euro, 1.000 de camioane si cateva mii de angajati scria Ziarul Financiar despre Alin Popa in 2009.
Primul contract important, cu gigantul Coca-Cola
"Afacerea asta a ajuns unde a ajuns datorita antreprenorului", povesteste Florin Gontariu, unul dintre "doctorii" pe care Alin Popa i-a adus in companie din 2008 pentru a trece de la conducerea antreprenoriala la o echipa de manageri profesionisti. Florin Gontariu venea din Coca-Cola, via Heineken, via Numico (Milupa), si a intrat in companie in martie 2008. Stie istoria Edy in special din povestirile sporadice ale lui Alin Popa, cu care era prieten vechi, dar acum vorbeste despre istorie folosind persoana intai. E integrat in afacerea Edy, dupa ce s-a mutat cu familia la Timisoara in urma cu mai bine de doi ani.
Unul dintre cei mai bogati 300 de romani a murit dupa ce a intrat cu masina intr-un TIR
"Alin Trans a inceput ca o afacere de familie, trei-patru membri ai familiei s-au ocupat de dezvoltarea fiecarui segment si a crescut pe fondul anilor '94-'95, dar boom-ul l-a inregistrat in jurul anului 2005", povesteste Florin Gontariu. La inceputul anilor '90, Alin Trans era o afacere de transport cu cateva camioane. Facea distributie pentru Pepsi in zona Transilvaniei. In 1993, Coca-Cola a inceput operatiunile in zona si a semnat contract tot cu transportatorul de la Hunedoara. Momentul semnarii cu Coca-Cola s-a dovedit ulterior mult mai important decat parea cand Alin Trans a inceput distributia pe aceasta zona a tarii pentru producatorul de bauturi, transportand produsele de la fabrici la depozite. Au urmat clienti din ce in ce mai multi, Alin Popa a inceput sa investeasca in masini si a urmat o curba lineara de crestere pana in 1999.
Citeste integral articolul realizat de Ziarul Financiar in 2009 despre Alin Popa.