Tragedia feroviară din Galați. Sorin Grindeanu: Locomotiva care a cauzat accidentul a avut revizie tehnică în acea dimineață
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că locomotiva care a provocat accidentul de sâmbătă, 25 martie, în urma căruia o persoană a murit, a fost verificată tehnic chiar în dimineața acelei zile.
Ministrul a făcut aceste declarații într-o conferință de presă, transmisă LIVE pe PRO TV NEWS.
“În acest moment este în desfăşurare o anchetă care are diverse componente. Ar părea cel puţin ciudat din partea mea să mă pronunţ înaintea rezultatelor acestei anchete. Dar pot să vă dau un lucru, cred eu, în premieră, sau să vă spun. Locomotiva care a cauzat accidentul de sâmbătă seara, deci, în seara datei de 25 martie, a ieşit din revizie tehnică, din depoul Ploieşti în dimineaţa acelei zile. Am actele, raportul din acest punct de vedere, în dimineaţa acelei zile, această locomotivă a ieşit din revizie tehnică programată din timp, de la depoul Ploieşti. A făcut o cursă de la Ploieşti la Galaţi. În 25 dimineaţa a ieşit din depoul Ploieşti după revizie tehnică”, a spus Sorin Grindeanu.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
El a menţionat că rapoartele în urma accidentelor feroviare de la Teleorman şi de la Galaţi vor fi făcute publice.
“Când toate aspectele legate de anchetă, toate, inclusiv acesta, ceea ce v-am spus mai devreme mi se pare o informaţie extrem de importantă şi sigur va fi luată în calcul de către anchetatori. Toate aceste rapoarte, fie că vorbim de Teleorman, fie că vorbim de Galaţi, vor fi publice şi vor fi prezentate. Dar înainte de aceste încheieri de rapoarte nu cred că e normal să-mi spun o părere personală nebazată până la urmă şi nefiind specialist”, a mai transmis ministrul Transporturilor.
El a mai fost întrebat în legătură cu afirmaţiile sindicaliştilor, care spun că se mută piese de la o locomotivă la alta, dacă această situaţie s-ar fi putut întâmpla şi în cazul locomotivei care a provocat accidentul de la Galaţi.
“Orice lucrare are la final recepţia. Acea recepţie este semnată nu de către ministru, cei care sunt responsabili. Dacă s-au făcut lucrări neconforme, dacă s-au înlocuit piese care trebuiau să fie noi cu altele vechi, acest lucru nefiind conform, cei care şi-au asumat aceste lucruri trebuie să răspundă.
Aici nu îmi cereţi să fiu şi încărcător-descărcător şi recepţioner de asemenea lucrări. Dacă voi vedea că aceste proceduri legale au fost încălcate, voi lua fără nicio ezitare decizii. Aşa ceva nu poate fi acceptat”, a mai afirmat Sorin Grindeanu.
În tragicul accident feroviar din gara Galați, a murit o femeie, conductor de tren, iar alte trei persoane au fost rănite.
Sinteza declarațiilor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu:
- Sunt zeci de ani, cam 20, de când nu s-a cumpărat nicio garnitură de tren nou în România.
- În această săptămână se depun oferte pentru achiziția a 22 de garnituri noi.
- În acest moment este în desfășurare o anchetă. Pot să vă spun un lucru în premieră. Locomotiva care a cauzat accidentul de sâmbătă seara, 25 martie, a ieșit din revizie tehnică din depoul Ploiești în dimineața acelei zile. Am actele.
Cauzele care au generat accidentul produs sâmbătă seara în Gara Galaţi, la cuplarea locomotivei la garnitură, vor fi stabilite de echipa de cercetare aflată la faţa locului, a informat recent CFR Călători.
Ce s-a întâmplat în gara Galați
Accidentul s-a petrecut, sâmbătă seară, 25 martie, în jurul orei 19:30. Trenul urma să plece la 19:45, cu pasageri, din Gara Galați către Mărășești.
Nu se urcase, până în acel moment, decât un călător, iar vagonul înfrânat aștepta să fie atașat la o locomotivă.
Conductorul de tren și șeful de tren se aflau în spatele vagonului, în exterior, când locomotiva a venit cu viteză mare și a lovit puternic vagonul, mutând-ul circa 70 de metri mai în spate.
În urma impactului, pasagerul care se urcase în vagon a rămas încarcerat. Femeia conductor de tren a fost aruncată pe peron. Răni au suferit și ceilalți doi bărbați din vagon.
Femeia a fost resuscitată de cinci ori și, în final, a murit la spital. Gina Basoc avea 53 de ani și lucra în cadrul CFR de la vârsta de 18 ani. Făcea naveta zilnic, de la peste 30 de kilometri distanță, din localitatea unde stătea. Era mama unui băiat și a unei fetițe de numai 14 ani.