Un accident violent a avut loc marți dimineață pe autostrada 1, în apropiere de punctul de trecere al frontierei de la Nădlac.

Un microbuz de marfă a intrat în plin într-un tir, care aștepta, în coloană, pe banda de urgență să treacă granița. Șoferul microbuzului un bărbat de 48 de ani a fost dus la spital pentru investigații.

După impactul extrem de violent, din microbuz aproape că nu a mai rămas nimic. Totuși, bărbatul de la volan nu are răni care să îi pună viața în pericol. A fost dus de urgență la spitalul județean din Arad.

Simina Roz, purtător de cuvânt Spitalul județean Arad: ”Medicii au efectuat imediat investigaţiile medicale inclusiv o tomografie computerizată în urma rezultatelor s-a stabilit ca bărbatul a suferit plăgi multiple în zona scalpului respectiv a membrelor inferioare”.

Claudia Iuga, purtător de cuvânt IPJ Arad: ”Un bărbat de 48 de ani din Arad în timp ce conducea un microbuz a intrat în coliziune cu un auto marfar care aştepta pe banda de urgenţă efectuarea formalităţilor de trecere a frontierei".

La vămile din vest, camioanele stau aproape zilnic la cozi uriașe, ca să iasă din țară. Astăzi, de pildă, timpii de așteptare erau de trei ore.

Șofer tir: ”Maşinile mici pe autostradă să nu stea între camioane este bine să -si păstreze banda a doua să nu stea pe prima bandă intre camioane mai ales pe banda de urgenţă în cazul acesta unde stăm în coadă în vamă este foarte periculos”.

Șofer tir: ”Ar trebui dat drumul la vamă să circulăm şi noi cum trebuie să nu se mai formeze cozile astea să stăm 8-9 ore în cozi şi atunci vin turismele sunt obosiţi şi intră în plin în noi”.

Anul trecut România s-a aflat pe primul loc la numărul accidentelor produse pe șosele, potrivit unei statistici realizate la nivelul Uniunii Europene. Iar rata mortalității este mai mult decât dublă, față de cea europeană.

Alex Vior, instructor auto: ”Un asemnea accident se poate întâmpla din mai multe cauze. Noi trebuie să conştientizăm și aceste aspecte și să circulăm cu moderație. În topul accidentelor de acest fel stă graba și neatenția”.

Aparatul alcool test a arătat că niciunul dintre conducătorii auto nu băuse alcool înainte de accident.