A2 intră în reparații care ar putea dura 2 ani. Șoferii vor circula cu cel mult 60 de km/h
După ani de aşteptare, autostrada Soarelei, vestită pentru capcanele întinse şoferilor, intră în reparaţii. Deocamdată, doar pe o porţiune, cea în care dalele de beton, au fost măcinate.
Partea proastă, este că lucrarea, ar putea să dureze 2 ani, şi s-au introdus restricţii de viteză, care vor lungi drumul până pe litoral.
Lucrările pe Autostrada Soarelui au început în jurul orei 11. Muncitorii demontează separatorul de sens pentru că se blochează sensul de mers spre Constanța. Toată circulaţia se mută pe celălalt sens, astfel că se va circula pe o bandă dus şi pe una întors.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Mutarea circulaţiei pe un singur fir începe de miercuri, spun responsabilii de pe şantier.
Din păcate, asta înseamnă restricţii destul de mari. Şoferii trebuie să circule cu cel mult 60 de kilometri pe oră. De aproape două ori mai puţin că până acum.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: "Se va lucra pe un fir, nu se va închide autostrada, se va lucra pe un fir, pe un sens, astfel încât trebuie acea porţiune de dale de beton, trebuie să o remediem, nu putem sta cu ea. Am înţeles şi sezonul estival, acum trebuie să intrăm la lucru, nu mai putem sta."
Reparaţiile se vor desfăşura de la kilometrul 21, pe o distanţă de numai 6 kilometri. Bucata cu dale de beton este însă de 4 ori mai mare şi se întinde de la Bucureşti până la Fundulea.
Câştigătoare sunt două firme care au prevăzut în contract o durată de 24 de luni, adică 2 ani.
Reprezentanţii uneia dintre ele invocă lucrări complicate, pentru că dalele de beton au aproape 30 de centimetri şi peste 20 de ani vechime.
Iniţial se va freza un strat de beton de 8 - 10 centimetri. Apoi se va lucra la rostul de dilatare, ca să reziste la căldurile de peste vară. La final se va aşterne un strat de asfalt.
Costul total al reparaţiilor trece de 20 de milioane de euro. Banii sunt de la bugetul de stat şi din încasările Companiei Naţionale pentru Infrastructura Rutieră. Oficialii promit că nu se va lucra între 1 mai şi 15 septembrie pentru a nu fi îngreunat drumul turiştilor spre litoral.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!