A inceput marea evaluare a statiilor de emisie-receptie.Ce amenzi risca soferii care le-au modificat
Flashurile date de soferi in trafic, atunci cand radarul e in zona, nu reprezinta singura varianta pentru a evita o amenda usturatoare.
Statiile de emisie receptie sunt folosite si ele cu succes, mai ales de cei care strabat tara cu TIR-ul. Problema este ca unii au modificat statiile ca sa le poata auzi pe o distanta mai mare, iar acest lucru este ilegal deoarece provoaca interferente in frecventele unor institutii publice. In plus, daca sunt prinsi ca au statii de mare putere, sunt amendati.
Orice sofer cu o statie de emisie receptie in masina le spune imediat colegilor de trafic daca a vazut un echipaj de politie, unde este localizat si ce urmareste controlul. Astazi, vestea despre verificarile facute de specialistii de la Autoritatea Nationala pentru Comunicatii chiar la intrarea in Ploiesti s-a dus cu repeziciune.
Cu aproape 200 de lei orice sofer isi poate cumpara o statie de emisie receptie cu care poate comunica, pe o anumita distanta, cu colegii sai din trafic.
Statiile de emisie receptie nu sunt ilegale atata timp cat respecta anumiti parametrii. Adica sa nu depaseasca puterea reglementata prin lege de 4 wati. Altfel interfereaza cu frecventele unor institutii publice si provoaca bruiaje grave.
Un domn de exemplu, soferul unui autoturism de teren, a reusit sa ii surprinda pe specialisti. Statia sa emitea cu o putere mult prea mare.
"-De ce ati modificat statia?
- Cine v-a zis ca am modificat-o ?
- Are o putere foarte mare.
- Asa am luat-o.
- Nu stiati ca trebuie sa aiba o anumita putere ?
- Nu stiam !"
"Putere mare inseamna ca produce deja actiuni prejudiciabile in ceea ce priveste comunicatiile in banda de citizen adica in banda libera", spune Vergiliu Nitulescu, specialist ANCOM.
Astfel de modificari sunt ilegale, iar soferii prinsi pot fi amendati cu sume considerabile: intre 5 mii si 60 de mii de lei, spun reprezentantii ANCOM.
"Scopul lor principal a fost pentru a se anunta in momentul cand sunt blocaje, cand un drum este inzapezit. Ulterior, fenomenul a luat amploare odata ce politia rutiera a inceput sa puna radare care nu mai sunt detectate. Nu le putem face nimic dar trebuie sa aibe un limbaj civilizat pe frecventa libera", explica Cristian Popa, director executiv ANCOm.
Luni, actiunea celor de la Autoritatea Nationala pentru Comunicatii s-a desfasurat simultan in 7 judete. Deocamdata, soferii au primit un avertisment. Urmeaza amenzile.