Mai multe drepturi pentru românii care vor să schimbe un produs. Cazul tânărului care a cumpărat un laptop de 8000 lei defect
Românii vor putea în curând să schimbe mai ușor un produs ori să primească banii înapoi dacă este defect.
Parlamentul European a adoptat un regulament care le oferă drepturi suplimentare consumatorilor, cum ar fi termenul de garanţie mai mare sau obligaţia de a repara defecţiunile, clar reglemantată. Regulile se vor aplica în toată Europa și vor fi obligatorii și pentru magazine și pentru comerțul online.
Andrei şi-a dat seama în urmă cu o jumătate de an că a investit 8.000 de lei într-un laptop cu o defecţiune la display. Aşa că a dus laptopul la reparat la firma care asigura garanţia.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"După aproximativ două săptămâni am primit un răspuns de la ei că îmi retrag garanţia pentru că laptopul a fost deteriorat de mine, laptopul fiind scăpat de ei în colţ în depozit", spune Andrei.
Reprezentanţii companiei şi-au recunoscut greşeala abia după două luni, când i-au dat tânărului banii înapoi.
"Am făcut reclamaţie la ANPC, am făcut şi o notificare prin avocat, a fost foarte mare stresul şi frustarea", spune Andrei.
Legislaţia din România spune că firmele sunt obligate să repare un produs defect.
Raluca Danes, avocat "Tribuna consumatorilor": "Actuala reglementare vorbeşte despre un termen rezonabil, ori este dificil să apreciem care este termenul rezonabil pentru fiecare produs, în concret consumatorul nu are un cuvânt de spus."
Parlamentarii europeni vor ca regulile să fie mai clare pentru toate ţările europene. Dacă firmele nu rezolvă complet problema într-o lună, ar putea fi obligate să restituie banii pe loc sau să schimbe produsul. O altă noutate ar putea fi prelungirea perioadei de la 6 luni la cel puţin un an în care oamenii pot beneficia de garanţie, fără să demonstreze că produsul a fost cumpărat defect, cum este în prezent.
Raluca Danes, avocat "Tribuna consumatorilor": "Consumatorul trebuie să demonstreze că acea maşină de spălat era defectă atunci când a fost livrată de la magazin"
Asta ar însemna că pentru fiecare produs, să avem un adevărat dosar.
Irina Chirișoiu, director Centrul European al Consumatorilor România: "Fotografiem pachetul, produsul, pentru a demostra eventualele defecţiuni."
Regulile se vor aplică atât în cazul cumpărăturilor fizice, cât şi celor online. Iniţiativa Parlamentului European urmează să fie discutată şi de Consiliul European.