(P) De la "Nu mi se intampla tocmai mie", la plan financiar pentru viitor. Asigurarile de viata sau cum schimbam mentalitati


Ultimul update: Duminica 22 Mai 2016 07:09
Data publicarii: Joi 19 Mai 2016 11:16
Categorie: Advertoriale
Metropolitan Life, asigurari

Potrivit celor mai multe studii in domeniu, Romania se afla pe ultimele locuri in Europa la capitolul educatie financiara.

Iar piata asigurarilor, desi a cunoscut un an 2015 care s-a apropiat de varful atins in 2008, ramane una dintre pietele cel mai putin dezvoltate din Europa.

Piata asigurarilor de viata a consemnat in 2015 o crestere consistenta, de 10,8%, respectiv de peste 1,81 miliarde de lei, dupa caderea suferita in 2013 – 2014, ca urmare a rascumpararilor de polite, si se reapropie, astfel, de nivelul anului 2008, cand se situa la un volum de 1,87 miliarde de lei.

Cu toate acestea, desi au crescut si gradul de penetrare a asigurarilor, si densitatea acestora, Romania ramane pe ultimul loc in Europa la aproximativ toti indicatorii. De aici vine, insa, provocarea pentru companiile de asigurari care, impreuna cu bancile comerciale sau cu autoritatile statului, pot initia programe de educatie financiara, pentru a-i incuraja pe romani sa se asigure si pentru a schimba mentalitati.

Educatia financiara poate schimba mentalitati

„In Romania exista, in continuare, perceptia majoritatii oamenilor ca nu au nevoie de asigurari de viata pentru ca un eveniment major neplacut nu li se poate intampla tocmai lor. Acest scepticism este uimitor intr-o societate moderna. E necesar ca noi, asiguratorii, cu sustinerea autoritatilor, sa initiem sau sa continuam programe de educatie financiara care sa schimbe de-a lungul timpului mentalitatea oamenilor, sa ii faca mai deschisi la a intelege de pilda ca atunci cand un copil apare intr-o familie, parintii ar trebui sa gaseasca din timp resursele pentru a-l proteja si a acumula fonduri, in acelasi timp, pentru studiile de mai tarziu. Sau ca o asigurare pentru afectiuni grave este utila atat pentru a proteja nivelul de viata al parintelui, cat si pentru a ocroti planurile pentru viitorul celor mici. Acestea sunt doar doua exemple in care rolul asigurarii de viata este evident pentru o familie. Schimbarea mentalitatii se poate produce in timp si cu efort constant din partea tuturor celor implicati in industria asigurarilor de viata, iar beneficiile se vor resimti inclusiv in cresterea nivelului de trai al populatiei, intrucat o societate cu un nivel decent de cunostinte financiare poate face un management eficient al veniturilor personale si al posibilelor riscuri”, spune Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life.

Cum pot fi incurajate asigurarile: reducerea costurilor si simplificarea produselor

„Romania este o piata cu mare potential si in plina dezvoltare: societatea romaneasca trece prin cea mai accelerata schimbare din ultimii 25 de ani. Cred ca este momentul ca politicile statului de incurajare a investitiilor pentru asigurarile de viata sa fie mai puternice, asa cum s-a intamplat in multe dintre pietele acum dezvoltate: la inceput au fost incurajate fiscal sau financiar”, este de parere Emilia Bunea.

Potrivit acesteia, chiar daca si in Romania exista cateva scutiri fiscale pentru asigurari, acestea sunt insuficiente pentru a determina decizia de cumparare. In acest sens, Emilia Bunea da exemplul Turciei, unde statul contribuie cu bani direct proportional cu cat isi pune fiecare persoana deoparte, pentru a incuraja populatia sa-si faca asigurari, pe o piata aflata la inceput de drum.

O alta masura usor de implementat ar fi si oferirea de deductibilitati pentru asigurarile de viata pentru angajati, acestea existand deocamdata doar pentru asigurari de sanatate si pensii facultative oferite angajatilor.

Dat fiind contextul actual, ma astept ca Romania sa sara peste cateva etape de dezvoltare, direct catre a cere servicii rapide, multi-channel, cu pondere crescanda in online, inclusiv de la industria de asigurari. Castigatoare in aceasta piata vor fi acele companii care isi pregatesc deja un model operational eficient, cu focus pe reducerea costurilor si simplificarea produselor si experientei clientului, de regula intr-un context european sau chiar global, unde aceste cerinte sunt deja prezente”, este de parere Emilia Bunea.

In opinia directorului Metropolitan Life, desi asigurarile de viata au un rol social important de a oferi protectie populatiei in situatii neprevazute, acest rol este insuficient ”exploatat” in Romania.

(P) Metropolitan Life in Romania:

Planurile de viitor aleMetropolitan Life se adreseaza unui segment vast, inclusiv familiilor cu venituri reduse. Desi asigurarea de viata este un produs accesibil tuturor romanilor, in acest segment se intalneste gradul cel mai redus de penetrare si de constientizare a necesitatii unei asigurari de viata.

Ne adresam cu incredere si intr-un mod simplu si inovator familiilor cu copii din Romania si continuam sa investim in cercetarea acestui segment pentru a putea raspunde cat mai obiectiv nevoilor sale. Facem demersuri ca fiecare familie sa inteleaga cat de simplu este sa inchei si sa mentii o asigurare de viata si ne propunem sa avem o acoperire larga, aducand o asigurare in fiecare casa din Romania”, explica Emilia Bunea.

Tot parte a planului de dezvoltare continua sunt si parteneriatele de bancassurance cu 11 parteneri, atat banci, cat si institutii financiare, printre care: Banca Transilvania, Garanti, Raiffeisen Bank, Piraeus, TBI, RCI Leasing, Credit Europe Bank, BRD.

Anul acesta, Metropolitan Life a semnat un parteneriat strategic cu Banca Transilvania, prin care clientii bancii pot beneficia de pachete de asigurare de viata atasate creditelor de consum. Astfel, clientii Bancii Transilvania care incheie contracte de credit de consum pot beneficia de o asigurare de viata Metropolitan Life atasata creditului. De asemenea, clientii bancii care detin conturi de economii pentru copii, KidCONT, pot opta pentru atasarea unei asigurari de viata Dr. Kid cu beneficii pentru sanatatea copilului, iar clientii care au conturi curente pot opta pentru o asigurare de viata cu beneficii in caz de accident.

Totodata, Metropolitan Life si Fundatia MetLife au acordat o finantare totala de 500.000 USD pentru proiectele de CSR desfasurate in 2015 si care vor fi continuate in 2016 si 2017. In plus, in 2016, vor fi investiti 200.000 USD in proiecte de CSR, folosind fonduri locale.

In 2015, Metropolitan Life a inceput unul dintre cele mai inovative proiecte globale de CSR – „Schimbam vieti”. Impreuna cu Junior Achievement Romania, a interactionat cu peste 2.300 de copii cu varste cuprinse intre 7 si 9 ani, din 10 orase din Romania.

Scopul proiectului a fost crearea premiselor pentru incluziunea financiara, invatandu-i pe copii diverse concepte precum: economisirea, munca si rasplata, munca in echipa.

Aproximativ 60 de voluntari din randul angajatilor si agentilor Metropolitan Life au mers in scoli pentru a tine lectii de educatie financiara si pentru a-i ajuta pe elevi sa stapaneasca conceptele asociate acestui domeniu.

Proiectul „Schimbam vieti” continua si in 2016 din dorinţa de a sprijini elevii de gimnaziu din 19 localităţi din România să dobândească noțiuni și abilități elementare de educație financiară, necesare vieții de adult. Programul din România este parte a inițiativei dezvoltate de Junior Achievement, cu sprijinul MetLife Foundation, în 18 țări din Europa și Orientul

Mijlociu, cu scopul de a oferi tinerei generații suport în exersarea abilităților necesare pentru o viață sigură și independentă financiar.

Metropolitan Life face parte din Grupul MetLife, furnizor global de asigurari de viata, rente, beneficii pentru angajati si gestionarea activelor, cu 150 de ani de experienta si care deserveste aproximativ 100 milioane de clienti si 90 societati din topul Fortune 100. MetLife detine operatiuni in aproape 50 tari si are pozitii de top pe pietele din Statele Unite, Japonia, America Latina, Asia, Europa si Orientul Mijlociu.

Grupul MetLife are active gestionate de 473,7 miliarde dolari care ajuta la finantarea dezvoltarii afacerii, la crearea de locuri de munca si la implicarea in comunitate in toata lumea si a platit aproape 50 miliarde de dolari titularilor de polite in anul 2014.

Sursa: Pro TV

VIDEO PROTVPLUS.RO