Trenurile CFR sunt mai lente cu 20km/ora ca inainte de 1989. In 40 de ani, vor ajunge sa stea pe loc
Sutele de milioane de euro cheltuite nu ne ajuta sa mergem mai rapid pe calea ferata. Din contra, in zilele noastre, o calatorie cu trenul dureaza mai mult ca inainte de 1989 pentru ca viteza medie a scazut cu 20 km pe ora.
Nu avem destui bani sa modernizam liniile iar legislatia actuala nu poate stopa furturile spun conducatorii de la CFR. In tot acest timp, guvernul pregateste o marire a pretului biletelor, din toamna, ca sa faca rost de fonduri pentru investitii.
Pe vremuri trenurile de calatori circulau in medie cu 60 de km pe ora, astazi abia daca prind 43 de km. Mai in gluma, mai in serios, in 40 de ani, daca vor mentine pierderile actuale de viteza, trenurile vor ajunge sa stea pe loc.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Daca in 1989 un tren parcurgea distanta Brasov-Arad in 7 ore si 42 de minute, astazi are nevoie de 9 ore si 13 minute. Si pe distanta Bucuresti-Cluj, trenul face cu pana la 2 ore mai mult decat in urma cu aproape un sfert de secol.
Paradoxal insa, nici macar investitiile nu ne ajuta. Am cheltuit circa 1 miliard de euro pe ruta Bucuresti-Constanta, insa din cauza furturilor si pe acest tronson au fost zile in care trenurile au cumulat intarzieri de 261 de minute.
Solutia este in parlament, spun sefii de la CFR.
"Singura solutie ar fi schimbarea legislatiei, pentru ca atata timp cat se permite achizitionarea de piese, si pana nu se incadreaza acest tip de furt la atentat impotriva sigurantei statului, nu putem sa ne aparam nici cu armata", spune Sorin Mandrutescu, presedinte CA al CFR SA.
In toata aceasta balmajeala calatorii nu stiu niciodata cand ajung la destinatie.
Oficialii CFR nu ascund situatia dezastruoasa, ba chiar periculoasa, a infrastructurii feroviare din Romania.
"Aproape 25 % din podurile si podetele care sunt in administrarea infrastructurii au durata de viata depasita. Astfel ca in prezent circa 8.000 de km de cale ferata sunt scadenti la reparatii capitale."
CFR Infrastructura are insa bani pentru a repara doar 22 de kilometri din 8000. Iar in fiecare an, trenurile pierd lupta cu celelalte mijloace de transport.
De la 470 de milioane de bilete in 1989, acum cei de la CFR daca mai vand 50 de milioane.
Citeste si: Intarzierile cumulate ale trenurilor in 2010: Romania - 5 ani si 3 luni, Japonia - 36 de secunde