Moda "lumbersexualilor" nu a prins in Italia. Barbatii apeleaza la serviciile de lux ale frizeriilor
O barba ingrijita sau un obraz fin. Acestea raman preferintele italienilor, intr-o perioada in care moda barbilor stufoase pare sa castige teren in alte parti din lume.
Moda "lumbersexualilor" nu a prins in Italia. Iar pentru domnii care tin la aspect, vizita la frizer nu este completa fara un tratament facial, care sa mentina tenul proaspat cat mai mult timp.
La o frizerie de lux din Roma, clientii isi abandoneaza hainele si se strecoara intr-un halat impecabil, pentru ca firele indepartate sa nu ii insoteasca la plecare. Parul este scurtat, la fel si barba, intrucat italienilor le place sa aiba un aspect ingrijit.
Prospero Di Vicoli, proprietarul salonului: "La moda sunt barbatii care au grija de ei si care dedica mult timp aspectului lor, pastrand insa aparenta unui look modest, simplu, care nu iese in evidenta."
Frizeria le ofera mai nou clientilor sai si tratamente faciale. In timpul unui masaj, clientul explica importanta vizitei lunare la SPA.
Client: "Nu este vorba de vanitate. Barbatul italian vrea sa placa."
Inainte sa iasa pe usa, clientul primeste la alegere un ceai sau o cafea.
Rasfatul este garantat si la cel mai popular salon pentru domni din Napoli, fondat in 1924. Napoletanilor le place obrazul fin, iar angajatii salonului au propriul lor ritual.
Michele Boellis, proprietarul salonului: "Pregatim pielea cu prosoape calde, apoi urmeaza spuma, iar cand terminam folosim din nou prosoapele calde. Rolul cheie revine, la final, prosoapelor reci, intrucat acestea inchid porii si indeparteaza riscul unor iritatii."
La acest salon, barbieritul costa de la 20 de euro in sus. Cifrele arata ca italienii dau in jur de 3 miliarde de euro pe an pe produse de ingrijire corporala, o suma in crestere, dar totusi de doua ori mai mica decat cea alocata de femei ritualului de infrumusetare.