Americanii cheltuiesc milioane de dolari pe bunuri virtuale!
In 2009, americanii au dat aproape 1 miliard de dolari pe diverse programe pentru jocuri online, cadouri digitale si alte produse care exista doar in lumea virtuala.
Fata de anul trecut, consumul de bunuri virtuale a crescut cu 100%, iar expertii in domeniu se asteapta ca ele sa se dubleze din nou pana la sfarsitul lui 2010, arata un studiu citat de BBC News.
Acum, amatorii de jocuri online, cum este si Farmville, una dintre aplicatiile oferite de reteaua de socializare Facebook, cheltuiesc bani reali pentru a cumpara bunuri digitale pentru ferma lor virtuala. Firme precum Zynga, Playdom si Playfish se dezvolta rapid ca urmare a cresterii popularitatii unor astfel de jocuri.
Alegeri 2024
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
12:07
Cine intră în turul 2. Ce arată cel mai recent sondaj, publicat cu două zile înaintea alegerilor
Facebook a anuntat deja ca isi va mari “stocul” de cadouri digitale, astfel incat membrii retelei sa dispuna de o gama cat mai variata de produse pe care sa le trimita prietenilor, familiei si colegilor.
Pe langa traditionalele torturi aniversare sau halbe de bere, utilizatorii isi pot trimite acum si melodii. Serviciul muzical este disponibil momentan doar in SUA. Cu un punct de credit (10 centi) se poate cumpara un cantec ce poate fi ascultat doar online, iar cu 10 puncte de credit se poate descarca un MP3.
Pasionatii de jocuri precum "World of Warcraft" cheltuiesc, de asemenea, bani reali pentru a achizitiona moneda virtuala din joc, cu care isi cumpara cele mai bune echipamente disponibile.
Asadar, “comertul” cu produse virtuale a inceput sa aiba tot mai multa cautare. Iar achizitiile de bunuri virtuale nu se opresc la computer, ele dezvoltandu-se rapid si pe telefoanele mobile, cum ar fi pe iPhone.
Raportul a fost realizat doar pe baza datelor oferite de piata americana. "Bunurile virtuale genereaza venituri pe pietele din Asia si Europa de cativa ani incoace, insa 2009 va ramane in istorie ca anul in care produsele virtuale au inceput sa se vanda la scara larga si in Statele Unite", spun autorii studiului.