(P) Ce înseamnă SGE și cum facem optimizare SEO pentru Google SGE
SGE – Search-Generative Experience este o actualizare pe care o pregătește Google și care folosește inteligența artificială (AI) pentru a oferi utilizatorilor răspunsuri rapide și cât mai precise, la căutările pe care le facem în motorul de căutare.
Scopul este ca aceste răspunsuri afișate direct în paginile Google să fie cât mai exacte și complete, astfel că de multe ori nu va mai fi necesară accesarea paginilor web.
Algoritmul SGE – Search-Generative Experience ne va ajuta rapid și ingenios la:
- găsirea răspunsurilor la întrebări specifice;
- identificarea unor informații pe anumite teme;
- obținerea de concluzii sau informații succinte legate de topicuri mai complexe;
- găsirea de instrucțiuni de utilizare și recomandări sau sfaturi etc.
De exemplu, la o căutare de activități pentru copii, acum Google ne răspunde cu o listă de pagini web pe care trebuie să le accesăm, pentru a ajunge la conținutul care prezintă aceste activități. Cu ajutorul algoritmului SGE, Google va afișa în partea de sus a paginii de rezultate, o listă de activități pentru copii, din diverse surse (site-uri), astfel că informația devine accesibilă mult mai ușor.
Cum funcționează Google Search Generative Experience?
Pentru a înțelege cu adevărat ce este și cum funcționează algoritmul Google – SGE (Search Generative Experience), trebuie să înțelegem ce înseamnă inteligență artificială generativă. Inteligența artificială generativă este un algoritm care poate să creeze conținut text și imagini, conținut audio sau cod pentru pagini web, de exemplu, sau programe software.
Căutarea generativă de la Google este dezvoltată cu tehnologii bazate pe inteligență artificială, inclusiv procesarea limbajului natural, învățarea automată și învățarea profundă. Aceste tehnologii bazate pe AI permit motorului de căutare:
- să înțeleagă comportamentul utilizatorilor;
- să proceseze conținutul legat de interogarea făcută de utilizatori;
- să selecteze informația relevantă pe care o va afișa ca răspuns la căutările în Google.
Cum facem optimizare SEO pentru Google SGE?
Odată cu integrarea SGE în motorul de căutare Google, se schimbă întreaga perspectivă asupra modului în care optimizăm un website și promovăm o afacere în mediul online.
Dar lucrurile sunt destul de simple: această nouă versiune a motorului de căutare va schimba cu siguranță comportamentul utilizatorilor. Și putem să ne facem o idee despre aceste schimbări de comportament al utilizatorilor, dacă ne jucăm puțin cu ChatGPT și cu motorul de căutare Bing, care a integrat deja modelul de căutare generativă.
Inginerii Google spun, de câte ori au ocazia, că update-urile Google nu fac altceva, decât să se alinieze la evoluția utilizatorilor de internet. Ca urmare, putem deja să începem să ne pregătim site-urile pentru Google SGE, chiar dacă acesta nu este încă accesibil în întreaga lume și este în testări la acest momnet.
Din materialul publicat pe blogul nostru “Cum facem optimizare SEO pentru Google SGE?”, am ales 3 lucruri pe care le considerăm cele mai importante:
1. Pregătim o listă de cuvinte cheie mai complexe, de tip Long-Tail Keywords
Algoritmul Google SGE încurajează utilizatorii să formuleze căutări mai detaliate, în locul celor 2 sau 3 cuvinte, pentru a primi răspunsuri cât mai precise și relevante. De exemplu, în loc de „adidași de alergare”, o alegere mai bună ar putea fi cuvântul cheie cu coadă lungă „adidași comozi de alergare pentru maraton”.
Așadar, cu siguranță strategia SEO pentru optimizare produse și servicii trebuie să includă și expresii mai lungi, care să ajute algoritmul Google SGE să identifice răspunsurile cele mai bune, pentru fiecare căutare.
2. Limbajul natural – secretul conținutului citit și apreciat de utilizatori
Algoritmul Google SGE înțelege limbajul de zi cu zi, prin urmare așa ar trebui să vorbim și noi cu utilizatorii pe care îi țintim și care ajung la conținutul nostru. Aceasta este și cea mai bună practică pentru căutarea vocală.
Astfel, ar fi ideal să nu mai folosim limbajul formal de tipul „oferim servicii de dezvoltare web” în paginile de servicii, de exemplu. Putem în schimb să ne adresăm în mod direct și simplu, „facem site-uri web pentru întreprinderile mici și mijlocii”.
Despre originalitatea conținutului și scrierea conținutului cu AI am mai vorbit. Google a declarat, de câte ori a avut ocazia, că nu are o problemă cu site-urile și blogurile care prezintă conținut realizat cu ChatGPT sau alte platforme AI generatoare de conținut.
Ca urmare, specialiștii în marketing digital, contentwriterii (scriitorii de conținut) și chiar specialiștii SEO și-au luat avânt și s-au dedat la scris… adică la generat conținut.
Efectele nu sunt tocmai cele așteptate, iar despre acest subiect, dar și despre ce se va întâmpla în Google cu tot conținutul generat de AI, am povestit pe larg în acest studiu: Ce se va întâmpla în Google cu tot conținutul generat de AI?
3. Structured Data snippets - Markup Schema
Datele structurate (cunoscute și sub numele de markup schema) sunt un standard de codare folosit pentru a ajuta motoarele de căutare să înțeleagă și să clasifice conținutul online. Structured Data snippets (datele structurate) ajută mașina de inteligență artificială Google să înțeleagă mai bine conținutul unei pagini. Prin adăugarea codului de markup al datelor structurate potrivit, paginile noastre pot câștiga poziții organice în Google.
Pentru ca Google să afișeze în paginile de rezultate conținutul organizat / structurat (rich snippets), acest conținut al paginii din website trebuie să fie crawl-at de roboți și indexat în noua formă structurată.
Optimizarea tehnică (SEO tehnic) urmărește creșterea performanței de indexare și funcționare a unui website – ia în calcul diferite aspecte, de la integrarea codului de markup al datelor structurate, la fișiere XML și Robots.txt, la tag-uri de indexare în codul paginilor etc.
Rezultatul acestor optimizări tehnice ale site-ului este evidențierea paginilor web în lista de rezultate ale căutărilor în Google și creșterea CTR-ului (rata de clic).
Cu ce ne ocupăm la Bookisite. Servicii SEO România
Misiunea noastră este să dăm fiecărui website coerenţa şi consistenţa de care are nevoie, pentru ca utilizatorii să îl poată folosi cu uşurinţă, de la primul click – de la prima pagină prin care intră în site. Oferim servicii complete de optimizare SEO pentru România, pentru orice tip de site şi de industrie.
Cu ajutorul specialiştilor SEO şi content marketing de la Bookisite vei putea să îmbunătăţeşti modul în care generezi conţinut pentru site-ul tău. Serviciile de content writing pe care ţi le oferim pot fi de optimizare a textelor pe care le scrie echipa ta de marketing sau servicii complete de scriere de conţinut. Pe baza unui brief sau a unei discuţii, putem să redactăm pentru tine pagini de produs, articole de blog, advertoriale.
Prin serviciile SEO tehnic avem în vedere verificarea tehnică periodică, lunară sau trimestrială, a site-ului. Auditarea aspectelor tehnice este obligatorie, pentru ca un website să fie prezent în motoarele de căutare şi să aibă performanţe foarte bune.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.