Mașini de lux și monede virtuale scoase la licitații de ANABI prin mijloace electronice
Un instrument inovator a fost dezvoltat de ANABI pentru derularea licitațiilor publice prin mijloace electronice pentru a facilita accesul potențialilor cumpărători la proceduri.
Instrumentul respectă toate standardele de distanțare socială și reduce la minimum costurile determinate de participarea la licitațiile clasice.
Prin acest demers ANABI se alătură agențiilor de profil din Franța, Olanda, Marea Britanie, Belgia și SUA care implementează această bună practică.
În mai puțin de un an de la lansarea portalului dedicat valorificării bunurilor sechestrate în proceduri judiciare penale, ANABI a finalizat 58 proceduri, unele cu participare record atât din perspectiva numărului de participanților, cât și din cea a numărului de supralicitări.
Aceste licitații au avut ca obiect bunuri complexe, precum stocuri de marfă, monede virtuale, mijloace de transport feroviar, materiale de construcții, dar și bunuri individuale, în special autovehicule de lux sau obișnuite.
Este de remarcat faptul că, de la lansarea portalului, acesta a fost accesat de peste 128.010 de utilizatori unici, iar aproximativ 12% din utilizatori sunt din afara țării. De asemenea, 500 de utilizatori au licitat deja pe platforma online.
Rata de conversie în bani a bunurilor sechestrate valorificate este de peste 100% prin raportare la prețul net de evaluare și prețul efectiv încasat. Pe parcursul licitațiilor ANABI asigură confidențialitatea tuturor participanților la licitație, iar după finalizarea unei licitații, sumele de bani obținute sunt depuse în contul unic administrat de Agenţie, unde acestea devin purtătoare de dobândă.
Prin digitalizarea procedurilor de lucru aferente organizării acestor licitații se asigură transparența și accesul facil la informații privind activitatea ANABI, fiind consolidate totodată mecanismele interne de management eficient al resurselor publice.
Platforma online poate fi accesată aici: https://anabi.just.ro/licitatiionline
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.