Rareș Năstase: „Capitala creşte fără soluţii. Asistăm de 30 de ani la acelaşi spectacol trist”

metrou Unirii

În Bucureşti sunt înmatriculate în acest moment în jur de 1,2 milioane de maşini, iar străzile Capitalei sunt tot mai greu de tranzitat, mai ales la orele de vârf.

„Noi asistăm de 30 de ani la acelaşi spectacol trist în care jonglatul cu promisiuni şi eschivele înlocuiesc o dezvoltare coerentă”, arată jurnalistul Rareș Năstase, dezamăgit de cum arată Capitala României.

Nici la metrou nu este mai bine. Oamenii ajung să stea încolonați în pasaje și pe peroanele construite înainte de 1989.

„Oamenii dau buzna în subteran, pentru că transportul în comun de la suprafaţă a devenit o glumă. Speră că e mai bine la metrou, unde cea mai mare parte a reţelei e moştenită dinainte de '89, când nu erau calculate valorile de trafic de călători din prezent. Şi ce să vezi, la orele de vârf nici în Tokyo, New York sau Londra nu prea găseşti aglomeraţie ca la Bucureşti”, mai spune acesta, într-o postare pe Facebook.

Vinieta Oxigen a intrat în vigoare

 

Citește și
rti
România, te iubesc! Emisiunea integrală din 22 decembrie 2024

La 1 ianuarie 2020 a intrat în vigoare vinieta Oxigen, cu două componente: taxa pe maşinile cu normă de poluare sub Euro 4 care vor să circule în Capitală şi interdicţia impusă autovehiculelor sub Euro 3 de a circula în centrul oraşului.

Regulile devin obligatorii de la 1 martie 2020. De asemenea, din 2021, se va plăti vinieta şi pentru automobilele Euro 4, iar din 2022, maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 nu vor mai putea circula deloc în Bucureşti. Pentru Euro 3, interdicţia se aplică din 2024.

Joi, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a demarat pe Facebook un sondaj prin care îi îndeamnă pe bucureşteni să se pronunţe până luni, 24 februarie, în ceea ce priveşte oportunitatea introducerii vinietei Oxigen.

"Sunteţi de acord cu interzicerea circulaţiei maşinilor care poluează în centrul oraşului şi cu introducerea vinietei Oxigen pentru restul Bucureştiului? (Referire la autoturismele non euro, euro 1, euro 2 şi euro 3). Aştept răspunsurile bucureştenilor până luni, 24.02. a.c. aici, pe Facebook, sau/şi la adresa de mail [email protected]", a scris edilul general pe pagina sa de socializare.

Oficialul a adăugat că, în cazul în care cetăţenii se vor pronunţa împotriva vinietei, le va asculta punctul de vedere.

Mesajul integral al lui Rareș Năstase:

„Capitala care creşte fără soluţii...

Indiferent de cât de vechi sunt maşinile din oraş, calculele ne arată că avem o problemă: în Bucureşti sunt înmatriculate în acest moment în jur de 1,2 milioane de maşini. La o lungime de 4 metri pentru fiecare (atât au maşinile din clasa mică) dacă ar ieşi toate în trafic, aliniate una după alta, s-ar aşeza pe 4800 de kilometri. O lungă parcare de 4800 de km!

Doar că noi avem în Bucureşti doar 1.800 de km de străzi. Nici dacă ar fi pe ambele sensuri, una în spatele celeilalte, adică 3600 de kilometri şi tot nu ar încăpea pe actuala tramă stradală.

Să zicem că marile bulevarde au mai multe benzi pe sens. Dar nici nu am luat în considerare maşinile aflate în tranzit, din Ilfov şi alte judeţe, alte câteva sute de mii. Şi nici că în circulaţie nu stau lipite una de cealaltă.

Exagerez eu, noroc că nu ies toate pe străzi, în acelaşi timp.
Sau?

Ia vezi nebunia de la orele de vârf, dimineaţa şi seara, că atunci ies cele mai multe autovehicule şi formează acea lungă, uriaşă parcare.

Din Iancului până la Piaţa Operei, de la Unirii până în Grozăveşti, din Andronache până la Obor, din Pipera până în Văcărescu, de la Palatul Parlamentului până în Muncii şi din Muncii până la Pallady şi tot aşa...

Într-un oraş care tot creşte pe verticală, cu cartiere înghesuite pe foste fabrici, cu mastodonţi de birouri, cu blocuri ridicate peste case şi spaţii verzi dintre alte blocuri. Mii de locuinţe anual, toate, generatoare de valori sporite de trafic auto.

Oamenii dau buzna în subteran, pentru că transportul în comun de la suprafaţă a devenit o glumă.

Speră că e mai bine la metrou, unde cea mai mare parte a reţelei e moştenită dinainte de 89, când nu erau calculate valorile de trafic de călători din prezent. Şi ce să vezi, la orele de vârf nici în Tokyo, New York sau Londra nu prea găseşti aglomeraţie ca la Bucureşti.

Şi în timp ce noi încă ne mai gândim dacă aplicăm sau nu restricţii în funcţie de normă de poluare la maşini, alţii dezvoltă frumos capitalele europene. Cu soluţii inteligente, transport în comun modern, accesibil, eficient, o plăcere să-l foloseşti. Plus accesul cu bicicleta, pe trasee la fel de eficiente, amenajate vizionar.

Noi asistăm de 30 de ani la acelaşi spectacol trist în care jonglatul cu promisiuni şi eschivele înlocuiesc o dezvoltare coerentă. Uite autostradă suspendată, nu e autostradă, uite centură...nu e centură, uite parcările, nu sunt parcările, uite spitalul...nu e spitalul, uite taxa...nu e taxa şi tot aşa...
Oraşul ăsta creşte fără soluţii...”

 

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
România, te iubesc! Emisiunea integrală din 22 decembrie 2024
România, te iubesc! Emisiunea integrală din 22 decembrie 2024

România, te iubesc! Emisiunea integrală din 22 decembrie 2024

Dragoș Ilie, unul dintre cei mai valoroși chitariști pe care îi are România: „Pentru mine muzica e mai mult decât un job”
Dragoș Ilie, unul dintre cei mai valoroși chitariști pe care îi are România: „Pentru mine muzica e mai mult decât un job”

Este cel mai bun chitarist român din toate timpurile. Asta spun profesorii de la Conservatorul din Iași despre Dragoș Ilie, un tânăr care a câștigat până acum numeroase competiții internaționale și este doctor în chitară clasică.  

Eleonora Roșca s-a întors în România pentru a aduce vindecarea prin muzicoterapie. Cum a reușit
Eleonora Roșca s-a întors în România pentru a aduce vindecarea prin muzicoterapie. Cum a reușit

Eleonora Roșca s-a întors în România pentru a aduce vindecarea prin muzicoterapie. Cum a reușit să introducă această metodă inovatoare în comunitatea locală  

Recomandări
Este oficial. Coaliția PSD-PNL-UDMR îl va susține pe Crin Antonescu la Președinția României: ”Este o situație de criză”
Este oficial. Coaliția PSD-PNL-UDMR îl va susține pe Crin Antonescu la Președinția României: ”Este o situație de criză”

Este oficial. Liderii PSD, PNL, UDMR şi ai grupului minorităților au anunțat, luni, că au căzut de acord să susțină un candidat comun la președinția României în persoana lui Crin Antonescu, fost președinte al liberalilor.  

Zeci de mii de oameni au ieșit în stradă la Belgrad. Proteste față de liderii Serbiei, după tragedia din gara Novi Sad
Zeci de mii de oameni au ieșit în stradă la Belgrad. Proteste față de liderii Serbiei, după tragedia din gara Novi Sad

Zeci de mii de persoane au manifestat duminică, la Belgrad, pentru a le cere liderilor sârbi să îşi asume responsabilităţile în dosarul prăbuşirii acoperişului gării din Novi Sad. 

Târgul de Crăciun din Craiova, cel mai lăudat din România, are prețuri ”ca afară”. Cât a ajuns să coste un banal porumb fiert
Târgul de Crăciun din Craiova, cel mai lăudat din România, are prețuri ”ca afară”. Cât a ajuns să coste un banal porumb fiert

Pentru că sunt ademenitoare, gustările, dulciurile și băuturile calde au mare succes la târgurile de iarnă. Cei care vin cu familia cheltuiesc și 100 de lei la o singură plimbare, doar ca să-și facă micile pofte.