Ancheta Stirile ProTV. Reteta unui faliment. Cum a ajuns CFR Marfa ingropata in datorii
Investitii de zeci de milioane de euro, pierdute prin contracte suspecte. Manageri si politicieni incompetenti. Va suna cunoscut?
Duminica, la "Romania te iubesc" aflati povestea unei companii care altadata era in varful ierarhiei transportatorilor din Europa, iar acum trage sa moara: CFR Marfa.
Ingropata in datorii si cu o cota de piata din ce in ce mai mica, CFR Marfa este un model pentru cum nu ar trebui sa fie gestionata o societate de stat.
Alegeri 2024
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
12:07
Cine intră în turul 2. Ce arată cel mai recent sondaj, publicat cu două zile înaintea alegerilor
11:57
Ce salariu are președintele României. Unde se situează Klaus Iohannis față de alți șefi de stat din Europa
De luni intregi asistam la ultimele acte dintr-o piesa cu deznodamant tragic: privatizarea CFR Marfa.
Cine au fost actorii care au jucat un rol in destinul acestei societati, cum s-a ajuns ca despre o companie cu potential enorm sa se vorbeasca ca despre un morman de fier vechi?!
De ani de zile CFR Marfa a fost bombardata de tot felul de contracte si cu toate acestea nimeni nu a luat niciodata o decizie pana acum.
S-a ajuns la privatizarea unei societati cu mari probleme, peste 400 de milioane de euro datorie.
In 1998, cand s-a creat aceasta companie, cei care conduceau Ministerul nici macar nu se gandeau ca peste 15 ani aceasta societate va ajunge in pragul falimentului si va fi vanduta probabil pe o suma derizorie.
In ce a investit CFR Marfa sume consistente: vagoane noi de tip ROLA, vagoane care sa preia TIR-urile care intrau in tara pe calea ferata, o masura facuta sa decongestioneze soselele si asa proaste ale Romaniei.
Doar ca vagoanele nu erau compatibile cu infrastructura de la acea data. Aveam vagoane, dar nu aveam sinele care sa le tina ca sa nu mai vorbim ca odata incarcate aceste vagoane nu incapeau in majoritatea tunelurilor din Romania.
Intr-un singur lot de astfel de vagoane s-au investit aproape 10 milioane de euro.
Zeci de astfel de vagoane sunt aruncate in Videle, pe sine. Fiecare vagon a costat aproape 100.000 de euro. Asa s-au facut investitiile la CFR Marfa.
Orice manager investeste ca sa obtina profit. La CFR Marfa investitiile enorme au adus paguba. Demonstratia continua duminica la "Romania te iubesc".