Ancheta Stirile ProTV. Reteta unui faliment. Cum a ajuns CFR Marfa ingropata in datorii

Ultimul update: Vineri 15 Decembrie 2017 14:15
Data publicarii: Vineri 08 Martie 2013 21:42
Categorie: 2013
CFR Marfa

Investitii de zeci de milioane de euro, pierdute prin contracte suspecte. Manageri si politicieni incompetenti. Va suna cunoscut?

Duminica, la "Romania te iubesc" aflati povestea unei companii care altadata era in varful ierarhiei transportatorilor din Europa, iar acum trage sa moara: CFR Marfa.

Ingropata in datorii si cu o cota de piata din ce in ce mai mica, CFR Marfa este un model pentru cum nu ar trebui sa fie gestionata o societate de stat.

De luni intregi asistam la ultimele acte dintr-o piesa cu deznodamant tragic: privatizarea CFR Marfa.

Cine au fost actorii care au jucat un rol in destinul acestei societati, cum s-a ajuns ca despre o companie cu potential enorm sa se vorbeasca ca despre un morman de fier vechi?!

De ani de zile CFR Marfa a fost bombardata de tot felul de contracte si cu toate acestea nimeni nu a luat niciodata o decizie pana acum.

S-a ajuns la privatizarea unei societati cu mari probleme, peste 400 de milioane de euro datorie.

In 1998, cand s-a creat aceasta companie, cei care conduceau Ministerul nici macar nu se gandeau ca peste 15 ani aceasta societate va ajunge in pragul falimentului si va fi vanduta probabil pe o suma derizorie.

In ce a investit CFR Marfa sume consistente: vagoane noi de tip ROLA, vagoane care sa preia TIR-urile care intrau in tara pe calea ferata, o masura facuta sa decongestioneze soselele si asa proaste ale Romaniei.

Doar ca vagoanele nu erau compatibile cu infrastructura de la acea data. Aveam vagoane, dar nu aveam sinele care sa le tina ca sa nu mai vorbim ca odata incarcate aceste vagoane nu incapeau in majoritatea tunelurilor din Romania.

Intr-un singur lot de astfel de vagoane s-au investit aproape 10 milioane de euro.

Zeci de astfel de vagoane sunt aruncate in Videle, pe sine. Fiecare vagon a costat aproape 100.000 de euro. Asa s-au facut investitiile la CFR Marfa.

Orice manager investeste ca sa obtina profit. La CFR Marfa investitiile enorme au adus paguba. Demonstratia continua duminica la "Romania te iubesc".

CFR Marfa Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Sursa: Pro TV

VIDEO PROTVPLUS.RO
Marea defrisare (2013) - 11
Marea defrisare 5. Politicienii si angajatii institutiilor statului sunt direct implicati in jaful din padurile Romaniei
Marea defrisare 4. Lantul coruptiei: angajatii platesc sefilor cotizatii, iar spaga merge mai departe la directori
Marea defrisare 3. Aproape 3 hectare de padure au disparut la ras, ilegal in fiecare ora, in ultimii 23 de ani
Oamenii sunt lumina! Editie speciala de Pasti 2013
Reportaj in Ramnicu Valcea, acest Hackerville romanesc. Pentru prima data, TinKode, cel mai vestit hacker roman de pe planeta, isi dezvaluie identitatea
Straini in propria tara. Povestea Alexandrei, un copil intre doua lumi si o victima a remigratiei
Elena, blog
Si-a transformat pasiunea pentru scris intr-un mod de viata. Elena, fata careia blogul i-a schimbat destinul
Visul de Grammy nascut intr-o sufragerie de bloc din Capitala. Povestea romancei de 15 ani pe care o lumea intreaga o credea din SUA
Efectele unui sistem esuat. Povestile elevilor romani care au renuntat la scoala pentru o meserie
Mitul performantei invatamantului romanesc, demontat de realitatea dura a testelor internationale
100 de ani fara schimbari in educatia romanilor. De ce altii au ales sa desfiinteze concurenta intre elevi
Pe culmile muzicii. Alexandra Dariescu, pianista pe care talentul si sacrificiul au dus-o in fata publicului lumii