Scandal în aviația militară. Comandor fără acte valide, acuzat că a pilotat și a condus baze militare timp de trei ani
Scandal fără precedent în aviația militară. Fostul comandant al Bazelor Aeriene de la Câmpia Turzii și Boboc va fi judecat de Tribunalul Militar.
Vreme de trei ani ar fi pilotat avioane de vânătoare și ar fi condus două baze militare fără licență medicală validă.
Alături de comandorul Marius Ouatu a fost trimis în instanță și un medic militar pentru complicitate la abuz în serviciu.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Comandorul Marius Mihai Ouatu a fost trimis în judecată de procurorii militari din cadrul DNA la un an de la trecerea sa în rezervă. Fostul pilot de vânătoare și comandant de baze aeriene este acuzat de abuz în serviciu.
Mai bine de trei ani ar fi urcat de 147 de ori la bordul unor aeronave militare, inclusiv avioane de vânatoare MIG 21 LanceR, fără să mai dețină licența medicală validă.
Începând cu data de 30.10.2013, moment în care licența medicală i-ar fi expirat, a efectuat fără drept activități de zbor, atât ca pilot, cât și în calitate de comandant de aeronavă, conform rechizitoriului DNA.
Comandorul în rezervă respinge acuzațiile
Comandorul în rezervă Ouatu respinge acuzațiile și arată cu degetul spre foștii săi șefi din Forțele Aeriene care i-au dat ani la rândul licența de zbor. Ba chiar pilotul de vânătoare susține că a fost perfect sănătos și că niciodată nu a pus în pericol misiunile aeriene.
Mihaela Radu Ursu, avocata comandorului Mihai Ouatu: „Nu s-a pus nicio o clipă în discuție lipsa capacității de a zbura. Era apt medical în toată această perioadă de timp, aspect confirmat în 2017 când s-a prelungit licența de zbor. Fiecare zbor a fost aprobat de șeful Forțelor Aeriene. Planificarea în vederea efectuării vizitei medicale trebuia realizată de Statul Major al Forțelor Aeriene în calitate de angajator. Dacă angajatorul nu s-a preocupat pentru planificarea vizitei medicale este culpa angajatorului”.
Acuzat că a încasat ilegal prime de zbor și clasificare de la Forțele Aeriene Române
Procurorii militari susțin că, în absența unei licențe medicale valide, comandorul Mihai Ouatu nu doar ar fi încălcat normele de siguranță aeronautică, ci că ar fi și încasat ilegal prime de zbor și de clasificare la care nu ar mai fi avut acces dacă nu urca la bordul avioanelor.
Investigația procurorilor militari face însă și o victimă colaterală. Fostul medic șef al bazei militare de la Câmpia Turzii va fi judecat pentru acuzații de complicitate. Colonelului Marius Buiu i se reproșează că i-ar fi permis comandantului său să zboare pe supersonice, deși nu avea licența medicală validă. Chiar dacă dosarul comandorului Ouatu era clasificat la Statul Major al Forțelor Aeriene, la care doar șefii aviației militare aveau acces.
Colonel Marius Buiu, fost medic șef al Bazei 71 Câmpia Turzii: „Ce legătură are medicul său, medicii de la baza 71, că o persoană care este angajatul Forțelor Aeriene în forul superior Bazei 71 și care este numit comandant la Baza 71 zboară sau face anumite activități, când toate documentele militare, ordine militare cu caracter secret spun că poate să desfășoară acele activități? La baza 71 nimeni nu avea posibilitatea de a verifica un document cu privire la comandant. Nivelul de clasificare era superior, deci nu aveam acces la o asemenea informație”.
În acest proces, Statul Major al Forțelor Aeriene s-a constituit parte civilă.