Într-un supermarket din Beijing, clienții pot plăti prin recunoașterea facială
După amprentă şi cipul de sub piele, o altă modalitate de plată îşi caută loc pe piaţă. Într-un supermarket din Beijing, clienţii pot achita cu faţa.
Cu alte cuvinte, prin intermediul unui sistem de recunoaştere facială, legat la contul de cumpărături online, unde sunt memorate şi datele bancare.
Faimoasa Mona Lisa a lui Leonardo DaVinci îşi dezvăluie zâmbetul la ieşirea din acest supermarket din Beijing. Dacă o priveşti nemişcat câteva momente, poţi să pleci fără să mai treci pe la casa de marcat.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Un sistem inteligent de recunoaştere facială este legat la contul pe care oricine şi-l poate face la cel mai mare retailer online din China. După ce eşti identificat, trebuie să introduci un număr de telefon, prin care aprobi plată cu cardul.
Clienţii s-au familiarizat rapid cu sistemul şi sunt mulţumiţi.
Specialiştii spun că plata folosind recunoaşterea facială este mai sigură decât cea prin intermediul amprentelor, prin scanarea retinei sau prin introducerea unei parole.
Zhuang Shuai, analist tehnologie: "Parolele şi amprentele nu sunt suficient de sigure, fiindcă pot fi decodate şi copiate cu uşurinţă. E foarte greu să faci asta cu figura cuiva. Aşa că eu mă aştept ca această modalitate să fie folosită tot mai des."
Recunoaşterea facială nu este însă infailibilă. Există un risc de până la 1% ca sistemul să dea greş, adică să încurce o persoană cu alta. Pe de altă parte, ideea prinde foarte bine în China. Şi asta pentru că acolo oamenii nu sunt foarte riguroşi când vine vorba despre protejarea datelor personale.
Zhuang Shuai, analist tehnologie: "În comparaţie cu alte naţionalităţi, chinezii sunt mai îndrăzneţi şi mai interesaţi să testeze lucruri noi. Cât priveşte protejarea datelor personale, noi nu acordăm prea mare importanţă acestui aspect. Nu e ceva crucial."
Comerţul online continuă să câştige tot mai mult teren în China, lăsând în urmă marile magazine tradiţionale. Marii retaileri online au început să îşi deschidă supermarketuri inteligente şi speră că, investind în tehnologie, vor vinde mai mult.