iLikeIT. Interviu cu cei din spatele Fitbit, gigantul american producător de brățări inteligente

×
Codul embed a fost copiat

Avem ceva de cultură antreprenorială în București. Experiența începe să transpară dinspre micile afaceri, iar școlile produc programatori foarte buni. 

Nu e de mirare că branduri că Mavenhut, cei din spatele jocului Solitaire ori Bitdefender, bat dincolo de Oceanul Atlantic.

Li se alătură Vector, micuțul producător de ceasuri inteligente, care i-a făcut pe toți să vorbească despre bateria care ținea 30 de zile, de pe primele modele.

Fitbit, gigantul american producător de brățări inteligente, i-a cumpărat în doi timpi și trei mișcări. Și nu doar că țin cu dintîi de români, dar vor să dezvolte un veritabil centru în București.

Vector nu mai este astăzi pe piață. Dar nimeni nu poate contesta performanța companiei: ceasul deștept, simplu și elegant, care a atras atenția tuturor cu autonomia sa, este integral făcut după o investiție românească. Adică, venită dinspre o țară cunoscută... mai degrabă pentru software.

Citește și
Vector
Vector, brandul de ceasuri inteligente lansat in Romania, cumparat de Fitbit, cea mai mare companie din domeniu

Tehnologia a ajuns pe mâna americanilor după un exit ...de succes. Undeva între 15 și 20 de milioane ar fi fost suma de achiziție. Neoficial, însă...

Ai noștri de la Vector lucrează de acum sub sigla FITBIT. O altă poveste de succes, pusă pe picioare de James Park și Eric Friedman după două eșecuri majore.

Cei doi co-fondatori nu doar că au păstrat echipa, ci au pus bazele unui veritabil centru de dezvoltare în București.

James Park, co-fondator Fitbit: ”Cand Vector s-a alăturat Fitbit, erau 30 de angajați, am triplat deja numărul lor. Avem un birou fantastic într-o zona bună din București. Am văzut că resursa de talent e destul de vastă, de la specialiști în software, ingineri...”

Eric Friedman, co-fondator Fitbit: "E vorba despre oameni buni. Există mereu cerere de oameni inteligenți, în toată lumea. Iar în domeniul ingineriei, e o forță de muncă globală. Pentru noi e vorba despre cei pe care-i cunoști și cu cine vrei să lucrezi. Iar Vector a fost un magnet pentru cei foarte talentați. În cele din urmă, e vorba despre oameni”.

Andrei Pitiș, fondator Vector: "Eric reprezintă engineering. Nu ar lua oameni doar pentru că sunt ieftini, este vorba de calitatea oamenilor și să fie la aceeași calitate ca cei din San Francisco”.

”De ce ar alege un gigant precum Fitbit să dezvolte o parte din afacere în România? Unu la mâna: suntem și noi un pic talentați. Și-apoi, de ce să nu le dai șansă unor tineri să-și construiască o carieră...la ei acasă? Mai ales că - iar aici ajungem la explicația cu numărul 2 - Silicon Valley este ridicol de scump”.

Inginerii care câștigă chiar și 160.000 de dolari pe an se simt, la propriu, săraci, într-o zonă care are, în 2017, cele mai ridicate chirii din lume. La o medie spre 3.000 de dolari pe luna bate New York-ul...

Asa se face că românii noștri pricepuți își pun amprenta pe un alt produs ce are mari șanse să ajungă hit. Ca model de business, investiția în ceasuri inteligente e un pariu riscant.

Piața nu mai cere la fel de multe dispozitive, ca-n trecut.

Focusul s-a mutat însă dinspre zona SMART spre...SMART HEALTH. Sănătate, aica. Monitorizare 24 cu 7. Și comunicare permanentă cu utilizatorul. Ceasul sau brățara sesizează modificări ale ritmului cardiac? Ori probleme cu somnul - un episod de apnee, spre exemplu? Imediat, primești mesaj pe telefon.

Andrei Pitiș - fondator Vector: "Când am venit noi, Ionic era un proiect deja început. Am contribuit la părțile finale ale lui. Pot să spun că o mare parte din gândirea pe care am avut-o noi care a fost application centric și user centric se regăsește în produs în mod natural. Ne-a plăcut că gândim la fel.”

James Park: "Noi credem că viitorul medicinei e unul în care pacientul e monitorizat continuu, iar la cele mai mici probleme detectate, doctorul tău ori algoritmii de inteligență artificială îți vor putea spune de situație și te vor putea ghida corect spre tratament pentru corectarea problemei. Viitorul este combinația între dispozitive avansate precum Fitbit, date, inteligență artificială și doctori."

Așa se face că Ionic, cel mai recent produs al companiei, va măsura, de la anul, și nivelul glicemiei din sânge.

Prețul: în jur de 350 de euro.

 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
iLikeIT. Interviu cu fondatorul ceasului romanesc Vector Watch, despre noua bratara de fitness FitBit Alta HR
iLikeIT. Interviu cu fondatorul ceasului romanesc Vector Watch, despre noua bratara de fitness FitBit Alta HR

Romanii au cheltuit anul trecut peste un miliard de euro pe telefoane mobile si accesorii inteligente. Peste 95% dintre marcile de electronice vandute la noi sunt insa de import.

Vector, brandul de ceasuri inteligente lansat in Romania, cumparat de Fitbit, cea mai mare companie din domeniu
Vector, brandul de ceasuri inteligente lansat in Romania, cumparat de Fitbit, cea mai mare companie din domeniu

Brandul Vector va disparea de pe piata, dar produsele existente vor continua sa functioneze.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.