iLikeIT a ajuns la Amber Studios, o companie de jocuri pentru mobil, condusa de un roman: "Avem programatori buni"
Ne plac jocurile! Si o sa tot vorbim despre ele. Nu neaparat pentru ca ne jucam mult, ca ne jucam va asigur, ci pentru ca o facem cu totii.
Studiile zic ca toata lumea se joaca. De la doi, la 70 de ani!
Iar cercetarile arata ca nu e deloc o activitate nociva... exact ca mancatul, bronzatul sau privitul la televizor, cata vreme o faci cu masura.
Alegeri 2024
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
Ne-am propus, in acest sezon de iLikeIT, sa le dam romanilor...ce e al lor. Suntem tot mai buni in materie de gaming si e loc pentru inca zeci de mii de programatori intr-o industrie frumoasa si banoasa. In tara sunt cateva zeci de studiouri care produc la foc continuu, iar semnaturile alor nostri se regasesc pe FIFA 17, Assassin's Creed ori Alphabety Saga. O sa-i vedeti in saptamanile urmatoare.
Astazi, vizitam Amber Studio. O companie care, in numai trei ani, a ajuns de la zero...la 200 de oameni. Stam de vorba cu Dragos Hancu, liderul companiei care creeaza si testeaza jocuri pentru milioane de oameni: "Am infiintat firma in februarie 2013 si am inceput efectiv sa lucram in la 1 martie 2013. In clipa asta suntem cam 210".
Veniti nu doar cu visuri la purtator, ci si cu experienta notabila.
Multi au trecut pe la Electronic Arts, Ubisoft, Gameloft sau Namco inainte de Amber. Fiecare este piesa importanta din proaspatul angrenaj. Care turuie la maximum. Dovada - cifra de afaceri...la zi. Plus ca, pana am dat noi materialul pe post, ei s-au mutat deja in alt sediu.
Asta pentru ca...mai toti cei de la Amber se joaca...eficient. Exista cerere si oferta. Nu de alta, dar... mai tii minte: "Nu mai sta la calculator, ca-ti strici ochii!"? Doar mai putin de o treime dintre cei care se joaca, in prezent, au sub 18 ani.
In traducere, grosul e format din parintii care ne stresau in copilarie. Si care ne implora acum sa ii ajutam cu vieti in "Candy Crush". Asa ceva...
Ai nostri sunt foarte buni in a veni cu oferta. In Romania sunt cateva zeci de studiouri de acest gen. Unele abia strang angajati de o bere la doua mese. La altele, vorbim de cateva mii.
Noi insa ne intoarcem la Amber, azi. Un loc cald, cu tineri talentati si motivati.
Dragos Hancu: "In Romania e o efervescenta de talente si de oameni care vor sa faca lucruri. Au oarecum know-how. Pe partea de programare e arhicunoscuta, avem programatori buni. Designeri buni, artisti, Romania este un loc bun."
Activitatea Amber curge pe mai multe planuri. Pe partea de servicii, compania lucreaza pentru studiouri mai mari din afara. Se ocupa de portarea jocurilor de pe o platforma pe alta. Vin cu jocuri de la zero, la comanda. Fac design, dar si Quality Assurance - verifica erorile si asigura mentenanta.
Ionut Gabriel Solomon, game designer Amber: "Ma simt ca intr-o familie de multe ori, bineinteles, ca orice loc de munca, are si parti mai putin bune. E o atitutine degajata, nu simt presiunea unei corporatii."
Ionut a invatat la Amber cum sa construiasca jocuri pentru mobile dupa ani in care lucra pentru gamerii inraiti. S-a adaptat noilor consumatori, adica.
Ionut Gabriel Solomon - game designer Amber: "Trebuie sa inveti utilizatorii noi. Si e destul de greu".
De curand, in urma unui maraton de programare, a luat nastere Link Twin - pe care vi-l recomandam cu tot aplombul. E un puzzle bazat pe o idee simplista, foarte atragator vizual.
In forma lui initiala, jocul este gratuit pe platforma Android. Banii vin din diverse "unelte", la care poti apela pentru a avansa rapid.
La Amber, se lucreaza intr-un mediu placut, pe calapodul "corporate"...adaptat. Cu mici bonusuri pentru angajati, precum fructe sau inghetata la discretie. Si mai important este insa ca cei de aici isi pot alege singuri proiectele.
Dragos Hancu: "Pana acum am avut o singura plecare dintre programatori, de trei ani."
Cel mai mare pericol din industrie este ca maine... ai putea sa nu mai existi. Utilizatorii se plictisesc rapid inclusiv de hituri. Sa luam drept exemple FarmVille ori Zynga.
E totusi doar inceputul pentru Amber, care acum devine si producator, nu doar executant.
Le tinem pumnii, pentru ca, traim, intr-adevar, vremuri descrise perfect de sloganul lor: "Tot ceea ce-ti poti imagina...e real!".
Apropo, Link Twin e gratuit.