Facebook ofera utilizatorilor sai noi optiuni privind confidentialitatea. Ce pot sa faca utilizatorii din aceasta saptamana
Reteaua de socializare Facebook a inceput joi sa invite utilizatorii sa isi revizuiasca setarile privind confidentialitatea, pentru a-i ajuta sa controleze mai bine ceea ce publica si distribuie pe aceasta platforma.
Un dinozaur albastru apare pe ecranul utilizatorilor Facebook si ii ghideaza prin mai multe optiuni legate de informatiile personale. "Stim ca intrati pe Facebook pentru a lua legatura cu prietenii vostri, nu cu noi. Dar noi stim cat este de important sa controlati informatiile pe care le partajati si cu cine le partajati", a scris, intr-un articol pe blogul companiei, Paddy Underwood, reprezentant al Facebook.
Oficialii Facebook au vorbit in iunie despre aceasta modificare a criteriilor de confidentialitate, dupa ce reteaua a fost criticata cand a anuntat ca va utiliza informatiile despre site-urile vizitate de utilizatorii sai pentru o mai buna distribuire din punct de vedere al domeniilor de interes a materialelor publicitare afisate fiecarui utilizator in parte. Potrivit Facebook, utilizatorii vor putea sa dezactiveze aceasta functie noua.
Alegeri 2024
20:15
AUR depune plângere penală împotriva ministrului de Externe: ”Fraudare masivă a alegerilor prezidenţiale” din diaspora
19:14
Alegeri prezidențiale 2024. Secțiile de vot din toată țara sunt pregătite. Pedepse aspre pentru cei care încalcă legea
19:07
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
18:39
USR acuză: Ministrul de Interne folosește poliția pentru a-i sancționa pe fanii lui Lasconi pentru mesajele de pe Facebook
Compania a incheiat un acord cu guvernul federal american referitor la un audit legat de maniera in care pastreaza datele personale ale utilizatorilor. Reteaua Facebook, care are peste un miliard de utilizatori, este adesea data in judecata si acuzata ca nu protejeaza indeajuns datele personale ale utilizatorilor in relatia cu alte aplicatii sau cu agentiile de publicitate. Cel mai mare proces in care este implicata platforma online in Europa are ca reclamanti 60.000 de utilizatori. Acestia au fost convinsi de un fost student din Austria, in prezent jurist, Max Schrems - aflat de trei ani intr-un veritabil "razboi" contra exploatarii datelor personale pe internet - sa se asocieze plangerii sale depuse in aceasta luna la un tribunal din Viena contra celebrei retele de socializare.
"Am dat in judecata Facebook pentru politica sa de confidentialitate, participarea la programul de spionaj Prism al serviciilor secrete americane, functia 'Graph Search', urmarirea activitatii utilizatorului pe alte pagini decat cele ale retelei Facebook (prin intermediul butonului 'Like'), alaturi de alte 20 de infractiuni", a declarat reclamantul, care isi finalizeaza in aceasta perioada teza de doctorat pe aceasta tema si tocmai a publicat romanul "Lupta-te pentru datele tale!".
In august 2011, Max Schrems a denuntat Facebook pentru prima data pentru detinere abuziva de date personale in fata Autoritatii pentru protectia vietii private din Irlanda (DPC), tara in care se afla sediul central european al retelei de socializare.
Peste 60.000 de internauti din toata Europa au cerut sa se asocieze procesului colectiv care a fost initiat apoi la Viena pentru a amplifica demersul din 2011. Tanarul militant austriac i-a indemnat pe toti utilizatorii de Facebook sa ii sustina initiativa, pe site-ul www.fbclaim.com. Din cauza lipsei de personal care sa verifice identitatea fiecaruia, el a limitat pentru moment la 25.0000 numarul acestor sustinatori ai sai, care solicita fiecare daune de 500 de euro de la compania Facebook. Procedura se afla abia la inceput.
Tribunalul vienez a cerut Facebook Ireland, filiala europeana a firmei californiene, sa ofere un raspuns intr-un interval de patru saptamani. Pentru Andreas Krish, membru in consiliul pentru protejarea datelor personale din cadrul Cancelariei federale austriece si presedinte al initiativei din cadrul UE European Digital Rights (EDRI), un lucru este sigur: "Gigantii americani au un avantaj competitiv pe piata media si a retelelor de socializare din Europa, pentru ca folosesc datele personale ale utilizatorilor fara sa suporte consecinte majore". Aceasta stare de fapt, spune el, ar putea fi schimbata de catre justitie.