Creatorul jocului Candy Crush a atras 500 de milioane de dolari prin listarea la bursa. La cat este evaluata compania
Compania din Marea Britanie care a creat unul dintre cele mai populare jocuri on-line ale momentului, Candy Crush, a debutat spectaculos la Bursa.
A adunat 500 de milioane de dolari, dupa prima zi de tranzactionare, ajungand astfel la o valoare de piata de peste 7 miliarde. Totusi, analistii recomanda prudenta. Si altii au lansat la un moment dat jocuri care pareau de succes, dar s-au dovedit ... "doar un foc de paie".
Din 2012, Candy Crush face cuceriri dupa cuceriri, de la oameni obisnuiti pana la vedete de toate felurile
Samuel Burke, corespondent CNN: ''Aici, pe Wall Street, investitorii au acum sansa sa puna mana pe Candy Crush si compania care l-a produs, King Digital. Dar ca sa vedeti cat de popular e jocul, trebuie sa coboram la metroul din New York".
Majoritatea calatorilor din vagoane asa isi "omoara" timpul pana ajung acasa.
Pasager: ''Il joc tot timpul. L-am dezinstalat, pentru ca incepuse sa-mi controleze viata."
Compania spune ca aproape jumatate dintre cei care joaca Candy Crush fac asta in metrou, tren sau autobuz. Si multi scot bani din buzunar, ca sa obtina upgrade-uri care permit accesul la niveluri superioare.
In ciuda succesului fulminant la prima iesire pe bursa, analistii avertizeaza ca investitia ar putea fi mai putin profitabila, pe termen lung.
De altfel, asa s-a intamplat si cu Zynga, compania care a lansat Farmville, altadata cel mai popular joc de pe internet. Actiunile sale au scazut dramatic, dupa oferta publica initiala. Chiar si faimosul Angry Birds nu mai are succesul de altadata.