Apple Watch. De ce nu se numeste acest ceas iWatch, asa cum se astepta toata lumea
Primul "i" din istoria Apple a venit cu iMac, computerul care a salvat compania de la faliment.
In 1997, Steve Jobs i-a invitat in Los Angeles pe reprezentantii companiei de advertising TBWAChiatDay, pentru a vedea primul iMac, colorat si radical, inainte de a-i da un nume pe piata, si le-a cerut sa vina cu o propunere de brand. La acea vreme, trecusera deja cativa ani de cand compania lansase ceva care sa capteze imaginatia publicului, insa acest lucru tocmai urma sa se intample.
"Jobs a spus ca noul computer era un Mac, drept pentru care numele trebuia sa faca referire la brandul Macintosh. Numele trebuia sa arate clar ca aparatul a fost construit pentru internet. De asemenea, trebuia ca numele sa poata fi aplicat si pentru alte produse urmatoare. Si trebuia sa fie rapid: pachetul avea nevoie sa fie gata in weekend", scrie The Telegraph, care citeaza Cult of Mac.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Ken Segall, reprezentant al agentiei, a venit in fata lui Jobs cu 5 nume, 4 dintre ele fiind in mod deliberat rele si menite sa-l indrepte pe Jobs catre favoritul "iMac". "Se referea la Mac, iar "i" insemna internet. De asemenea, insemna individual, imaginativ si toate celelalte lucruri pentru care fusese destinat", a explicat Segall. De atunci, litera "i" a devenit un brand in companie, alaturi de iBook, iPod, iPad si, cel mai faimos produs, iPhone.
In aceste conditii, era normal ca toata lumea se astepta ca la evenimentul de marti, 9 septembrie 2014, sa se lanseze si un iWatch. De ce nu s-a intamplat acest lucru?
In primul rand, poate pentru ca a fost un siretlic intentionat, daca tinem cont ca Apple a inregistrat deja un patent pentru un nume care contine termenul "iTime". Compania care este celebra pentru "secretomania" sa, pur si simplu nu a vrut ca lumea sa afle despre intentiile sale inainte de evenimentul propriu-zis. Si poate chiar a alimentat zvonurile despre iWatch. Insa, odata cu lansarea acestui nou produs, Apple a stabilit clar ca tinteste o categorie axata pe stil si moda, in detrimentul celei obsedate de tehnologie. Brandul "i", care a fost unul de succes pana acum, nu se mai potriveste acum, avem parte de un nou tip de client.
In ceea ce priveste motivul de marketing care a stat in baza alegerii numelui, este fara indoiala unul mult mai simplu decat cel care sta in spatele iWatch. Pana acum, aproape fiecare produs Apple care se lansa cu "i" avea parte de o batalie prin tribunale. Cu aproape 4 ani inainte ca Apple sa lanseze primul iPhone, o companie mexicana a inregistrat numele "iFone" ca marca proprie. Intr-un final, Curtea Suprema de Justitie din Mexic a tinut partea firmei mici de telecomunicatii si a decis ca Apple incalca legea folosirii numele "iPhone" in anumite situatii. Apoi, dupa 6 ani de lupte prin avocati, s-a decis ca cele doua companii sa imparta brandul. In prezent, compania mexicana Gradiente poate folosi telefoane Android cu numele iPhone, dar trebuie sa foloseasca prefixul companiei (Gradiente iPhone). De asemenea, Apple poate folosi numele iPhone ca in orice alta tara din lume.
Sursa: The Telegraph
Etichete: apple, ceas, smartwatch, iwatch, tim cook, watch,
Dată publicare:
10-09-2014 09:45