Aplicatia care iti spune daca ai iesit bine in selfie-uri. Dupa ce criterii sunt identificate cele mai frumoase imagini
Yahoo Labs a creat o aplicatie ce are la baza un algoritm capabil sa identifice "frumusetea" din totalul fotografiilor de vacanta si care ajuta utilizatorul sau identifice si sa stearga selfie-urile mai putin reusite, informeaza Mediafax.
Cercetatorii de la Yahoo Labs din Barcelona spun ca software-ul lor este capabil sa analizaze selfie-urile utilizatorilor si sa identifice cea mai frumoasa fotografie realizata de acestia intr-o vacanta.
Yahoo Labs mai spune ca noul program informatic ar putea sa contribuie la imbunatatirea calitatii fotografiilor publicate online. Pentru realizarea algoritmului, programatorii de la Yahoo Labs au folosit 10.000 de portrete fotografice, clasificate de utilizatori cu ajutorul unor note, pentru a identifica acele criterii de frumusete apreciate de populatia generala.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Portretele fotografice digitale se afla peste tot si, in timp ce numarul fotografiilor faciale continua sa creasca, nu au fost facute prea multe studii despre criteriile de clasificare a frumusetii acelor portrete", au declarat creatorii algoritmului.
"Selfie-urile au devenit un fenomen, iar studiile recente au aratat ca imaginile cu chipuri sunt mult mai populare (cu o crestere de 38% a numarului de «Like»-uri pe platforma Instagram) decat celelalte fotografii de pe retelele de socializare. Portretele sunt folosite si in profilurile utilizatorilor de pe internet, in articolele de stiri, pentru prezentarea celebritatilor si a personalitatilor publice, si sunt esentiale pentru toate tipurile de profiluri online", au adaugat ei.
De fapt, au remarcat ei, persoana din fotografie este adeseori irelevanta.
"Am descoperit ca rasa, genul si varsta sunt in mare parte necorelate cu frumusetea fotografica", au spus programatorii de la Yahoo Labs.
"Scorul estetic este asociat cu claritatea reperelor faciale, contrastul de imagine, expunerea la lumina, omogenitatea, modelul de iluminare, unicitatea si originalitatea", au adaugat ei.
Algoritmul nou creat este considerabil mai eficient in comparatie cu precedentele incercari tehnologice de recunoastere a frumusetii si ofera o serie de puncte de vedere insolite despre natura portretelor fotografice.
"Am aflat ca frumusetea unui portret este asociata cu valoarea sa artistica, independent de varsta, rasa si genul utilizatorului in cauza", au spus cercetatorii.
Cel mai important factor este claritatea imaginii. insa alti factori importanti sunt si contrastul dintre chip si decor.
De asemenea, fotografiile cu femei tind sa fie mai memorabile, ca si imaginile cu o stralucire mai ridicata sau cele procesate ulterior, in timp ce fotografiile cu barbati tind sa aiba culori mai intunecate. Totodata, autorii algoritmului au remarcat ca barbatii zambesc mai putin decat femeile in aceste fotografii.
Programatorii de la Yahoo Labs si-au inceput studiul analizand 10.000 de selfie-uri care fusesera vizualizate si apreciate, prin prisma frumusetii, cu note de la 1 la 10, si adnotate cu fraze si cuvinte care descriau fiecare imagine.
Initial, cercetatorii au analizat fiecare imagine folosind un software de recunoastere faciala care determina varsta, sexul si rasa persoanei din fiecare selfie, dar au tinut cont si de pozitia fetei din fotografie, prin prisma "coordonatelor" oferite de locurile in care se aflau ochii, nasul si gura fiecarei persoane din imagine.
Apoi, ei au creat un algoritm care a masurat felul in care fiecare imagine a respectat standardele tehnice ale artei fotografice - compozitie, expunere si lumina.
In etapa finala, ei au folosit adnotarile utilizatorilor pentru a clasifica "polaritatea emotionala" a fiecarei imagini, pozitiva sau negativa, analizand totodata caracterul original al imaginii in functie de celelalte.
Algoritmul astfel creat a identificat apoi fotografiile pentru care acei indicatori tehnici cu valori ridicate erau corelati cu scorurile ridicate de frumusete oferite de voluntari.