Tipic romanesc! 65 de milioane de euro pentru marcaje rutiere
DN1 are 640 de kilometri, leaga Capitala de Ungaria si a inghitit bani pe masura. La inceputul lunii ianuarie, Ministerul Transporturilor a anuntat ca va investi alte 88 de milioane de euro, din care in jur de 23 de milioane sunt fonduri europene.
Jurnalul National: Milioanele aprobate de curand nu vor fi folosite pentru fluidizarea traficului cu vreo banda de circulatie in plus. Fluidizarea traficului pe DN1, "rezolvata" de alfel cu alte milioane de euro, trece de aceasta data pe locul doi in favoarea sigurantei. Astfel, cum DN 1 aliniaza sistematic sute de masini, iar viteza de deplasare spre statiunile montane depaseste orice bun simt, Ministerul Transporturilor vrea sa se asigure ca vom circula mai incet! Practic, in cele 65 de milioane de euro se vor identifica "punctele negre" de pe DN 1. Compania de drumuri va amenaja astfel in zonele cu probleme intersectii, scuaruri sau treceri de pietoni. Zonele identificate ca fiind periculoase vor fi semnalizate corespunzator si vor fi montate de asemenea si opritoare de viteza. Se vor face, bineinteles, si unele exproprieri, acolo unde este necesara o mai buna vizibilitate. Cum CNADNR ne-a obisnuit cu licitatii grandioase pentru cateva indicatoare de circulatie, proiectul, finantat in parte si din bani europeni, va fi o afacere buna tot pentru clientii de casa ai Companiei. Suma de 65 de milioane de euro, care va fi folosita pentru semnalizari si amenajari de intersectii, ar fi facut posibila, spre exemplu reabilitarea a aproximativ 100 de kilometri de drum.
Romania Libera: Centrul vechi al Bucurestiului - Cel mai absurd santier din tara Angajamentele repetate ale fostilor primari generali au avut un singur rezultat: in patru ani, au fost finalizate fix trei strazi din centrul istoric al Bucurestiului. Actuala administratie pluseaza si promite ca va reabilita 11 strazi in nici patru luni. „Bucuresti, I love you", sta scris cu vopsea rosie pe zidul unei cladiri fara tencuiala, acoperis si ferestre, de pe strada Selari, din cea mai veche zona a Capitalei.Declaratia de dragoste se reflecta in vitrina unui magazin de antichitati de vizavi, in fata caruia troneaza un morman de zapada inconjurat de bare de metal. Vanzatoarea din magazin dezvaluie misterul gramezii care ocupa trotuarul si un sfert din strada: sub zapada sunt caramizi scoase din pavaj pentru ca acolo au inceput, inainte de sarbatori, lucrari de inlocuire a tevilor de canalizare. Numai ca muncitorii si-au dat seama ca n-au timp pana la Craciun sa inlocuiasca tot tronsonul si au acoperit groapa la loc.
Gandul: Consolidarea malurilor Canalului Dunare-Marea Neagra - 344 de milioane euro prin Strategia Dunarii Ministrii Elena Udrea si Anca Boagiu au prezentat, joi, mai multe proiecte ce vor fi dezvoltate prin Strategia Dunarii, ele enumerand construirea Canalului Bucuresti-Dunare, valorificarea unor rute cultural-istorice si consolidarea malurilor Canalului Dunare-Marea Neagra, de 334 de milioane de euro. "Romania va coordona trei domenii (in cadrul Strategiei UE privind Dunarea, n.red.) - transportul fluvial impreuna cu Austria, turismul si cultura impreuna cu Bulgaria, gestionarea riscurilor generate de fenomene extreme impreuna cu Ungaria", a spus ministrul de Externe, Teodor Baconschi, la o conferinta de presa dedicata acestei Strategii si la care au luat parte Elena Udrea si Anca Boagiu.