Revista presei: Legea e oarba la 250 km/h
In unele tari, abaterile grave de la codul rutier te pot lasa fara masina sau te trimit la inchisoare. In Romania, legea ii pofteste pe vitezomani la exces: 90% scapa printr-o simpla contestatie. Revista presei: cele mai importante subiecte autohtone.
In ultimele saptamani, pe soselele romanesti pare ca ruleaza un film de groaza. Au devenit imagini de zi cu zi masinile incolacite in jurul copacilor, la viteze nebunesti, precum si stirile in care un carucior este spulberat pe trecerea de pietoni sau un tanar beat lemn vrea sa vada cati motociclisti poate omori cu masina.
Potrivit Romania Libera, politistii de la Rutiera spun ca vitezomanii au ajuns aproape imuni, pentru ca legea poate fi driblata incredibil de usor, iar amenzile sunt puse la colectie de soferi, in lipsa oricaror penalizari sau executari silite.
Conform EVZ, putinii turisti straini veniti in statiunile romanesti spun ca avem potential, insa si mult de lucrat la reclama si infrastructura. In plus, experientele cu hotii nu sunt chiar "spectacolele" lor preferate.
Jurnalistii de la Gandul au descoperit microbul care te face sa salvezi vieti. Pe gratis. Insotesc bolnavii, ajuta doctorii si ridica oamenii cazuti in strada din cauza caniculei. In cazul unei catastrofe, ar fi primii care ar sti ce este de facut. Nu se sfiesc nici sa faca ordine la locul de munca, daca astfel pot fi de ajutor. Ei sunt voluntarii de pe ambulanta.
Cheltuielile de zi cu zi ale romanilor, ungurilor sau cehilor sunt similare, in linii mari. Nu acelasi lucru se poate spune insa despre salarii, care difera destul de puternic de la tara la tara. Dintre cele cinci state analizate de ZF, Romania si Bulgaria pot fi considerate insa ceva mai ieftine.
Dupa ce in perioada aprilie - iunie tarifele au scazut cu 10-15%, chiriile percepute in centre comerciale au ajuns la nivelul din 2002. Nici in Bucuresti si nici in alt oras, in trimestrul doi al acestui an nu a mai fost inaugurat niciun centru comercial. Pe de alta parte, nivelul chiriilor din centrele comerciale a ajuns la cel practicat in 2002 cand piata era intr-o faza incipienta de dezvoltare, potrivit unui studiu al Jones Lang LaSalle, citat de Gandul.