Timp de 3 zile soferii nu-si mai alimenteaza masinile? Ce cred sociologii
De astazi, soferii romani incep lupta cu benzinariile si, timp de trei zile, nu-si vor alimenta masinile, nemultumiti de pretul carburantilor. Sociologii cred ca nu va fi insa o mobilizare prea mare.
Evenimentul Zilei: De astazi, soferii pornesc atacul programat la benzinarii, planul fiind sa nu-si mai alimenteze masinile timp de cel putin trei zile. Asta dupa ce, zilele trecute, multi au ales sa plateasca pentru carburant cu maruntis. Practic, planul protestatarilor este sa nu mai foloseasca masinile si nici sa nu intre in vreo benzinarie. Doar in acest fel, spera soferii, cei care conduc companiile petroliere vor intelege ca preturile carburantilor sunt "exagerate". Ideea de a protesta astfel nu este inedita, fiind pusa in practica pentru prima data in Romania in aprilie 2009. Ca si acum, si atunci protestul a fost legat de "atingerea adusa dreptului de a circula pe patru roti": guvernul introdusese taxa de prima inmatriculare.
Romania Libera: Cine avea inainte de 1990 Porsche si Mercedes In Romania comunista au circulat nu doar autovehicule importate din fostele tari socialiste sau produse la fabrica de la Pitesti, ci si masini care se aduceau pe bani grei din tarile occidentale. Lipseau, in schimb, service-urile dedicate si piesele de schimb. Pana in 1968, cand s-a inceput productia de automobile romanesti sub licenta Renault, statul roman a efectuat importuri de masini in special din tarile socialiste (URSS, Germania Democrata, Cehia), dar si din Occident (Franta si Italia). In plus , cei care aveau rude in strainatate, angajatii romani care lucrau temporar in diverse tari, dar si cei cu dare de mana aduceau periodic diverse marci de masini dintre care nu lipseau Mercedes, Opel, Ford, Porsche, Audi etc. „In tara s-au comercializat oficial Fiat 600/850/1100B/1300/ 1500/1800B. RENAULT 10/16, Skoda 1000 MB/110S/105/120, Wartburg 1000, Trabant 600/601, Lada 1200/1500, Moskvich 401/403/1500 toate avand service-uri si magazine de piese dedicate. Au fost si alte marci si modele, dar in numar foarte mic. Unele masini proveneau de la institutii de stat, dupa casare: Gaz M20 (Pobeda), Gaz N21 (Volga), Hillman etc.", ne-a declarat un impatimit al masinilor de epoca, Bogdan Coconoiu, de la Automobilia.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Gandul: CUM RAD STRAINII DE ROMANIA – de la Dacia, masina „tiganilor imputiti” la „mana intinsa”, salutul national Romania e ridiculizata in emisiuni de televiziune, in caricaturi sau in clipuri pe net, in care nationala Dacie Duster este prezentata drept "o masina pe care nu o tine decat scuipat vechi si intarit". Trei institutii au sau au avut atributii directe ori indirecte in a promova imaginea Romaniei in strainatate:Ministerul Turismului, Institutul Cultural Roman si Agentia pentru Strategii Guvernamentale. "Calitatea europeana pentru un chilipir romanesc" este sloganul cu care se incheie un spot controversat ce parodiaza o reclama la Dacia Duster. Filmuletul, postat pe internet, avea peste 120.000 de vizualizari in prima zi. In 1:46 minute, un cuplu de britanici in varsta poarta o negociere dura cu dealerul. Ei sunt incantati de masina ("e minunata", spune femeia), dar constata ca nu au destui bani, astfel ca barbatul pune un teanc de bancnote pe masa si ii spune vanzatorului: "Nu dau niciun ban in plus pentru bucata aia de gunoi din fier vechi". "Nu o tine decat scuipat vechi si intarit", il aproba sotia, dupa ce barbatul se angajase deja intr-un schimb de replici obscene cu dealerul.