Metode interactive de predare în școlile de stat. ”Elevii vin cu plăcere la clasă”
Metodele moderne de predare câştigă teren şi în şcolile de stat din România. Sătui de învăţatul "mecanic" sau "pe de rost", profesorii şi învăţătorii se inspiră din sistemele altor ţări şi folosesc la curs tabla inteligentă, telefonul sau jocurile online.
Dascălii spun că astfel le dezvoltă copiilor gândirea, creativitatea şi îi ajută să îndrăgească materiile şi să nu mai uite noţiunile învăţate.
De mai bine de doi ani, la o şcoală din Craiova o profesoară de engleză foloseşte tableta şi telefonul, iar unele ore se ţin în curte.
Pentru a pune în practică acest tip de predare, femeia a participat la mai multe cursuri de pregătire.
”Rezultatele elevilor s-au văzut destul de repede, în primul rând le-a crescut interesul faţă de anumite activităţi, vin cu plăcere la clasă", explică Tatiana Harnu, profesoară de engleză.
Copiii spun că astfel de dezbateri, mai apropiate de lumea reală, îi motivează să se implice.
"În clasă când am spus discursul, toată lumea m-a aplaudat şi asta m-a motivat să am aceste rezultate şi sunt foarte mândru de mine", spune un elev.
Acelaşi model a fost preluat şi de directoarea şcolii, care predă matematică.
"Am intrat la ora Tatianei şi am văzut pentru prima dată nişte copii entuziasmaţi de modul în care învăţau limba engleză", a declarat Maria Năstase, director școala "Mihai Viteazul" Craiova.
La ora de matematică de la "Colegiul Bănăţean" din Timişoara, elevii dau răspunsul printr-un cod pe care profesorul îl scanează cu ajutorul telefonului mobil.
Elevii primesc datele unei probleme, apoi lucrează în echipă pentru a anticipa ce fel de întrebări vor primi.
"Am încercat să schimb ceva în modul meu de predare, ţinând cont de jobul pe care îl vor avea peste un număr de ani, sunt convins că aceste forme de predare îi pregătesc pentru ceea ce vor folosi", explică Mariu Lobaza, profesor de matematică.
La clasele mai mici, copiii primesc proiecte pe care le prezintă în faţa colegilor sub forma unei poveşti.
O învăţătoare din Bucureşti a făcut un schimb de experienţă la Oxford, de unde a învăţat cum să le predea elevilor matematica prin folosirea unor materiale concrete, la calcule: boabe de fasole, rigle şi poveşti. Pentru a-i inspiră şi pe alţi dascăli, a început să îşi filmeze cursurile.
Multe din softurile pe care le folosesc profesorii în predarea interactivă sunt gratuite pe internet.