Românii preferă din ce în ce mai mult mașinile noi. Cele electrice și cele hibrid sunt noile vedete
Românii s-au orientat și anul acesta spre mașini noi și le-au evitat pe cele rulate. Cererea a fost mare și pentru vehiculele electrice.
Șoferii sunt încurajați să cumpere autoturisme nepoluante, mai ales că din 2035 se vor interzice vânzările de mașini noi pe benzină și motorină. Însă această schimbare vine cu mari provocări.
Unii dintre constructori au oprit deja producția pentru astfel de autoturisme, iar alții, renunță la angajați. Cererea pentru mașini noi se menține în continuare în creștere în țara noastră.
Alegeri 2024
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
07:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. 46.000 de alegători au votat până sâmbătă ora 10:00
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
Șoferii au început să caute vehicule care au o calitate mai bună. Acesta este motivul pentru care numărul mașinilor noi înmatriculate în prima jumătate a anului a crescut cu peste 25% față de aceeași perioadă din 2022, în timp ce autoturismele la mâna a doua nu mai sunt la mare căutare. Aici vedem o scădere de 21%.
Mulți vor masini electrice. Peste 5.000 au fost cumpărate în primele cinci luni. Alte 17.000 sunt hibrid.
Adrian Sandu, secretar general ACAROM: „Sunt necesare prize de încărcare, locații de încărcare, este necesară o dezvoltare de infrastructură a energiei electrice, către acele stații de încarcare să nu ne trezim că la un moment dat avem black-out tocmai că se duc doi oameni la priză și încarcă și se termină curentul într-un cartier”.
Și la nivel European vedem o creștere de 70% a înmatriculărilor de mașini verzi, mai ales că din 2035 va fi interzisă vânzarea celor noi pe benzină sau motorină. Însă provocările sunt mari pentru producători. Unii ar putea recurge la concedieri, altii amana lansarea modelelor electrice pana va creste cererea.
Andrei Dumitrescu, analist auto: „Nu văd de ce ar produce cineva, stoc însemană cost, cost pe care nimeni nu vrea să și-l asume și atunci preferă să închidă cel puțin temporar producția. Cu siguranță situația asta va mai dura probabil cam undeva la minim șase luni, vine vara, vin vacanțele, probabil toamnă, iarnă motorul va începe din nou să funcționeze”.
În topul mărcilor preferate de români conduc Dacia, Renault si Toyota.