Rețeaua de metrou din București se va extinde în următorii ani, promit autoritățile. Ce trasee noi sunt în plan

×
Codul embed a fost copiat

Investiții de peste 4 miliarde de euro au fost anunțate în următorii ani pentru extinderea rețelei de metrou din București.

Autoritățile de la Transporturi promit că metroul va ajunge până la aeroportul din Otopeni, dar va avea și linie directă de la Gara de Nord la Gara Progresu. Contractele de finanțare au fost semnate marți, iar banii vor fi în mare parte asigurați din fonduri europene.

Împărțită în două loturi, Magistrala M 6 de metrou va avea în total 12 stații și va asigura legătura între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă din Otopeni. Contractul de finanțate pentru primele șase stații, semnat între Ministerul Transporturilor și Metrorex, este de peste 9,22 miliarde de lei, fonduri europene si de la bugetul de stat.

Noua linie începe de la stația 1 Mai și continuă până la stația Tokyo, aflată în vecinătatea Aeroportului Băneasa. Rețeaua va deservi zona Romexpo, Gara Băneasa, dar și zonele rezidențiale, comerciale și de afaceri de lângă DN1, între București și Otopeni.

Citește și
Piata Unirii
Programul de circulaţie Metrorex în perioada zilelor libere de 1 Mai şi în noaptea de Înviere

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: ”Este o sumă mare, dar este ceva normal pentru metrou”.

Într-o notă optimistă, Magistrala 6 ar urma să fie finalizată în anul 2027. În paralel, autoritățile promit și linie directă de la Gara de Nord la Gara Progresu, prin prelungirea Magistralei M4. Aceasta va avea 14 stații, cu o lungime de 12 kilometri și va traversa sectoarele 1, 4 și 5, precum și comuna Jilava din Ilfov.

Prelungirea Magistralei 4, coordonată de Primăria Sectorului 4

Stațiile vor fi amenajate astfel încât să respecte normele de securitate la incendiu și vor fi adaptate pentru un acces facil pentru persoanele cu dizabilități. Vor fi montate sisteme de protecție a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă și uși automate la marginea peroanelor.

Mariana Miclăuș, director general Metrorex: ”Magistrala 4 de metrou va porni din Gara de Nord către Gara Progresu, iar această magistrală se prelungește cu Magistrala 4 existentă de la Gara de Nord la Străulești. Cele două magistrale se interconectează la stația 1 Mai – astfel încât pasagerii pot circula de la Aeroportul Internațional Otopeni până la Gara Progresu sau spre Străulești sau spre Gara de Nord. Magistrala 4 asigură legătura cu principala poartă feroviară – Gara de Nord, dar în același timp și cu Aeroportul Internțional Otopeni – principala noastră poartă aeriană”.

Proiectul va fi coordonat de Primăria Sectorului 4 și va dura aproximativ 7 ani, dintre care doi ani doar pentru proiectarea stațiilor. Așadar, primele săpături vor avea loc abia din 2026. Valoarea proiectului se ridică la 12 miliarde de lei, mare parte fonduri europene.

Articol recomandat de sport.ro
Dan Șucu este noul proprietar al clubului Genoa: ”Pachetul majoritar de acțiuni a fost vândut!” | OFICIAL
Dan Șucu este noul proprietar al clubului Genoa: ”Pachetul majoritar de acțiuni a fost vândut!” | OFICIAL
Citește și...
Cum va circula metroul în noaptea de Înviere și de Paște. Accesul în tren cu lumânări aprinse este interzis
Cum va circula metroul în noaptea de Înviere și de Paște. Accesul în tren cu lumânări aprinse este interzis

Trenurile de metrou vor circula pe tot parcursul nopţii de Înviere, iar între orele 23:00 – 1:00, vor circula la intervale de aproximativ 10 minute.

Programul de circulaţie Metrorex în perioada zilelor libere de 1 Mai şi în noaptea de Înviere
Programul de circulaţie Metrorex în perioada zilelor libere de 1 Mai şi în noaptea de Înviere

Metrorex a anunțat programul circulaţiei trenurilor de metrou pentru perioada zilelor libere de 1 Mai şi în noaptea de Înviere.

 

Primul nou tren de metrou pentru magistrala 5 a ajuns la București. Are 6 vagoane și o capacitate de 1.200 de pasageri
Primul nou tren de metrou pentru magistrala 5 a ajuns la București. Are 6 vagoane și o capacitate de 1.200 de pasageri

A ajuns la București primul nou tren de metrou pentru magistrala 5 Drumul Taberei. Se numește „Giurgiu" și se află momentan în depou.

Un nou incident la metrou. Intervenție SMURD în stația Obor
Un nou incident la metrou. Intervenție SMURD în stația Obor

Un nou incident a avut loc, joi, la stația de metrou Obor. Un călător a căzut pe șine. Reprezentanții Metrorex vorbesc de o posibilă tentativă de suicid. 

Sorin Grindeanu, despre cauza accidentului de la staţia de metrou Timpuri Noi: O „eroare umană”
Sorin Grindeanu, despre cauza accidentului de la staţia de metrou Timpuri Noi: O „eroare umană”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirmă că accidentul produs în seara de 27 februarie în staţia de metrou Timpuri Noi a fost provocat de o „eroare umană”.

 

Recomandări
Afacere ilegală descoperită de Inspectorul Pro. Cum au reușit o mamă și fiica ei să păcălească firme cu proiecte europene
Afacere ilegală descoperită de Inspectorul Pro. Cum au reușit o mamă și fiica ei să păcălească firme cu proiecte europene

Interesul pentru fondurile europene este atât de mare, încât internetul s-a umplut de companii care oferă consultanță și întocmesc proiecte pentru obținerea sumelor alocate de Uniune.

România, la un pas de a deveni „nerecomandată pentru investiții”. Rating de țară retrogradat, amenințare la stabilitatea UE
România, la un pas de a deveni „nerecomandată pentru investiții”. Rating de țară retrogradat, amenințare la stabilitatea UE

Comisia Europeană a inclus România pe lista statelor cu dezechilibre economice grave, care amenință stabilitatea Uniunii Europene.

Dan Șucu, pe prima pagină La Gazzetta dello Sport după preluarea Genoa CFC: ”Donald Trump de România”
Dan Șucu, pe prima pagină La Gazzetta dello Sport după preluarea Genoa CFC: ”Donald Trump de România”

Preluarea Genoa CFC, cel mai vechi club de fotbal din Italia, de către omul de afaceri român Dan Șucu, ține prima pagină La Gazzetta dello Sport, una dintre cele mai importante publicații sportive din lume. Șucu este numit ”Donald Trump de România”.