Proiect: România va avea o nouă rovinietă. Cum se va aplica și cât va costa DOCUMENT

Contestarea amenzilor pentru rovinietă 2022. Ce trebuie să faci dacă ai luat o amendă pe nedrept
StirilePROTV

Ministerul Transporturilor pune în dezbatere publică un proiect de lege pentru introducerea unui nou sistem de rovinietă în România, stabilit pe principiul ”Poluatorul plătește”.

 

România va avea o nouă rovinietă, care va fi stabilită în funcție de nivelul de poluare a mașinii, potrivit unui proiect pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor.

Ministerul organizează joi, 2 martie 2023, ora 10.00, în sistem hibrid (videoconferință și prezență fizică), ședința publică de dezbatere a propunerii privind implementarea Scenariului Alternativ Preferat, conform unui comunicat al instituției.

Potrivit documentului care va fi pus în dezbatere publică, ”noua rovinietă se va aplica autoturismelor, autobuzelor, vehiculelor comerciale și vehiculelor grele de marfă ≤ 3,5 t”; ministerul precizează însă că se vor mai putea perepe în plus și alte taxe rutiere (taxă de infrastructură în funcție de distanță) pentru utilizarea podurilor, a tunelurilor și a trecătorilor montane și asupra vehiculelor care fac obiectul Noii Roviniete.

Documentul ședinței de dezbatere publică poate fi consultat prin accesarea următorului link: 
 
https://www.mt.ro/web14/documente/dezbateri-publice/anunturi/2023/dezbatere_dgpet/2023.docx

Citește și
Cum se laudă șoferii pe TikTok că își falsifică numărul de înmatriculare pentru a scăpa de plata rovinietei VIDEO
Cum se laudă șoferii pe TikTok că își falsifică numărul de înmatriculare pentru a scăpa de plata rovinietei VIDEO

Documentul care va fi pus în dezbatere publică poate fi consultat în forma sa integrală la sfârșitul acestui articol.

În prezent, vehiculele din România sunt clasificate în funcție de tipul vehiculului (de marfa/în funcție de MTMA (masa totala maximă autorizată) și numărul de axe sau de pasageri/ în funcție de numărul de locuri).

Ce este clasa EURO

Vehiculele sunt clasificate astfel: Categoria A pentru autoturisme și Categoriile B - H pentru vehicule mai mari și specializate inclusiv autobuze, vehiculele comerciale și vehicule grele, se arată în document.

Potrivit acestuia, noua rovinietă prevede taxarea tuturor vehiculelor în conformitate cu clasa EURO în care sunt încadrate, care se bazează pe nivelul emisiilor, astfel cum este acesta menționat în cartea de identitate a vehiculului.

Clasa EURO este o încadrare atribuită fiecărui vehicul în parte de către producătorul vehiculului, în funcție de certificatul de conformitate aferent omologării de tip specifice obținute pentru un anumit tip de vehicul, în conformitate cu dispozițiile Regulamentului (UE) 2018/858 care prevede un cadru general pentru omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și a remorcilor acestora, precum și ale sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective.

Standardele aferente vehiculelor încadrate în Clasa EURO I au devenit obligatorii în cazul vehiculelor noi de pe teritoriul UE în anul 1992, iar standardele aferente Clasei EURO II au devenit obligatorii în 1996.

Cele mai recente standarde pentru vehicule sunt cele pentru Clasa EURO VI (destinate vehiculelor ușoare pentru pasageri și vehiculelor ușoare comerciale), care au devenit obligatorii pentru toate vehiculele noi în anul 2014, în timp ce standardele pentru Clasa EURO VI (destinate vehiculelor grele) se aplică în cazul vehiculelor noi începând din 2013.

Noua rovinietă, stabilită după principiul ”Poluatorul plătește”

Configurația schemei tarifare pentru noua rovinietă se va întemeia pe principiul „Poluatorul Plătește” („Polluter Pays Principle”), ceea ce înseamnă că tariful cel mai avantajos din punct de vedere economic va fi aplicat în cazul vehiculelor al căror motor este cel mai nepoluant, producând așadar cel mai scăzut nivel de emisii în raport cu Clasa EURO în care se încadrează.

•         Vehiculele din Clasa EURO VI vor face obiectul celor mai scăzute tarife;

•         Vehiculele din Clasa EURO V vor face obiectul unui tarif mai mare față de cel aplicat în cazul Clasei EURO VI;

•         Vehiculele din Clasa EURO IV vor face obiectul unui tarif mai mare față de cel aplicat în cazul Clasei EURO V;

•         Vehiculele din Clasele de emisii EURO III, EURO II și EURO I vor face obiectul unor tarife care cresc în mod progresiv.

Aplicarea noii roviniete va fi îmbunătățită prin înlocuirea/modernizarea componentelor și echipamentelor tehnice de tip hardware și software.

Acest lucru va contribui la îmbunătățirea și simplificarea modului de achitare a noii roviniete, va asigura un serviciu mai bun în relația cu clienții, inclusiv în ceea ce privește soluționarea cererilor și a contestațiilor, precum și la consolidarea sistemelor de tip back-office destinate sprijinirii CNAIR în furnizarea de servicii din ce în ce mai bune și mai eficiente utilizatorilor de Rovinietă.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Anunț pentru șoferi: Au fost actualizate amenzile. Ce sumă trebuie să plătim dacă am uitat de rovinietă
Anunț pentru șoferi: Au fost actualizate amenzile. Ce sumă trebuie să plătim dacă am uitat de rovinietă

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, miercuri, legea privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România. Legea intră în vigoare în 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial.

 

Cum se laudă șoferii pe TikTok că își falsifică numărul de înmatriculare pentru a scăpa de plata rovinietei VIDEO
Cum se laudă șoferii pe TikTok că își falsifică numărul de înmatriculare pentru a scăpa de plata rovinietei VIDEO

Mai mulți șoferi se laudă pe rețelele sociale că și-au falsificat numerele de înmatriculare pentru a scăpa de plata rovinietelor. Dacă vor fi prinși, ei riscă, pe lângă amenzi de până la 4.500 de lei, și dosar penal.  

Serviciul de emitere rovinietă şi peaj va funcţiona cu intermitenţe sâmbătă
Serviciul de emitere rovinietă şi peaj va funcţiona cu intermitenţe sâmbătă

Serviciul de emitere a rovinietei și a peajului va funcționa cu intermintențe sâmbătă, din cauza unor intervenții la sistemul informatic al aplicației.

CNAIR: Valabilitatea rovinietei nu se prelungeşte automat în perioada stării de urgenţă
CNAIR: Valabilitatea rovinietei nu se prelungeşte automat în perioada stării de urgenţă

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă că valabilitatea rovinietei nu se prelungeşte automat în perioada stării de urgenţă.

Avertisment pentru șoferi. Un site fără autorizație vinde roviniete
Avertisment pentru șoferi. Un site fără autorizație vinde roviniete

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat poliția că pe un site care nu are autorizație se vând roviniete.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.